اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

طلبه‌ای که کارش جلوگیری از طلاق است/۴۰ نوجوان کارهای فرهنگی مسجد را پیش می‌برند

با همت حجت الاسلام یاری 40 نفر از نوجوانان روستای استخر سیاه برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به امام روستا کمک می‌کنند و از اذان گفتن تا سایر فعالیت‌های مسجدی را سامان می‌دهند.

طلبه‌ای که کارش جلوگیری از طلاق است/۴۰ نوجوان کارهای فرهنگی مسجد را پیش می‌برند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نقی یاری امام روستای استخر سیاه از توابع شهرستان صومعه سرای استان گیلان است. او بیش از ۲۰ سال است که در کسوت تبلیغ دین خدمت می‌کند و ۱۱ سالی در کسما بوده و ۶ ماهی هست که استخر سیاه را برای خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم برگزیده است.

۴۰ نوجوان کارهای فرهنگی مسجد و محله‌ را انجام می‌دهند

این امام روستا در کنار اهتمام به برنامه‌های مسجد و نماز جماعت توانسته است تا بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان را برای پیشبرد کارهای فرهنگی در مسجد و محله پای کار بیاورد. او در این خصوص می‌گوید: «این نوجوانان در بازه سنی ۸ تا ۱۸ ساله‌ هستند که برخی از آن‌ها عضو شورای بسیج نیز شده‌اند و برای آبادی مسجد و روستا همت می‌کنند.

هزار متر از زمین مسجد برای ساخت سالن ورزشی اختصاص یافت

با همت این امام حدود هزار متر از زمین‌های مسجد نیز برای ساخت سالن ورزشی در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های ورزشی بیش از پیش و با جدیت بیشتری دنبال شود. او می‌گوید: «برگزاری گعده‌های صمیمی کار ثابت این نوجوانان است و اوقات فراغت خود را نیز با ورزش می‌گذرانند و از اذان گفتن تا سایر فعالیت‌های مسجدی را سامان می‌دهند.»

برای درمان بیماران نیازمند با کمک خیرین آستین بالا زدیم

۳۵ خانواده تحت پوشش و حمایت مسجد هستند و حجت‌الاسلام یاری هر ماه‌ها برای حمایت از آن‌ها، بسته‌های معیشتی تدارک دیده و برای چند بیمار که نیاز به بستری داشتند از طریق خیرین و مردم پول جمع کرده تا دغدغه‌ای در درمان نداشته باشند. او که خود نیز از خیرین حوزه سلامت است، در بیمارستان نیز به صورت مستمر حضور پیدا می‌کند. در این خصوص می‌گوید: «با کمک مردم محل ۸ میلیون تومان برای تأمین هزینه بیماران جمع‌آوری کردیم و با بیمارستان‌ها و درمانگاه نیز رایزنی کردیم تا بخشی از هزینه‌های درمان بیماران نیازمند را تخفیف دهند. اکنون نیز پیگیر درمان یک بیمار تصادفی هستیم.»

راه دسترسی برای روستا با اعتبار ۴ میلیارد تومانی احداث می‌شود

وی در ایام کرونا نیز مدیر یک گروه جهادی بود که ۶ نفر از طلبه‌های برادر و خواهر او را همراهی می‌کردند و در بیمارستان‌ها و کفن و دفن و اموات، مشارکت جهادی داشتند و در روزهایی که کمتر کسی جرأت نزدیک شدن به بیماران و اموات کرونایی را داشت، با از خودگذشتگی در این عرصه به خدمت‌رسانی به مردم می‌پرداختند. او می‌گوید: «با مطالبه‌گری‌هایی که به همراه مردم محله طرح داشتیم، ساخت راه دسترسی بسیار نزدیک برای روستا در حال پیگیری است که به زودی با حضور فرماندار و مسئولان، جلسه تصمیم‌گیری برای احداث راه جدید برگزار خواهد شد، طرحی که قرار است با اعتبار ۴ میلیارد تومانی تا بهمن‌ماه اجرایی شود.»

مسجدی قدیمی روستا بازسازی می‌شود

روستای استخر سیاه مسجدی قدیمی نیز دارد و حجت‌الاسلام یاری برای بازسازی آن اقدام کرده و خیرین نیز برای انجام کار قول همکاری داده‌اند. او می‌گوید: «اشتغال‌زایی مسیر دیگری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با رایزنی‌های صورت گرفته با جهاد کشاورزی قرار شد تا تعدادی وام برای کشاورزی و کشت دانه‌های روغنی و ساخت استخرهای پروش ماهی پرداخت شود.»

جلوگیری از طلاق چند زوج روستا

این امام محله باعث ایجاد صلح و سازش در چند پرونده طلاق شده و با اداره بهزیستی، رایزنی کرده تا از خانواده‌های معتادینی که اقدام به ترک می‌کنند، حمایت کنند که در این زمینه موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند. او در این خصوص می‌گوید: «فعالیت‌های حقوقی نیز در مسجد داریم. در این زمینه نیز پیگیر و یاری‌گر اهل روستا بودیم و توانسته‌ایم مشکل اهالی را رفع کنیم.»

پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی به اهالی روستا

در این مسجد به کسانی که نیاز به لوازم خانگی و ... داشته باشند نیز کمک‌رسانی می‌شود. یاری می‌گوید: «در حال حاضر نیز پیگیر تأسیس صندوق قرض الحسنه برای پرداخت وام‌های ضروری و اشتغال‌زایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال به اهالی روستا هستیم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول