اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تحقیر ملت های مستقل چهره واقعی حقوق بشر غربی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهره دو گانه حقوق بشر گفت: حقوق بشر غربی دارای دو چهره است که چهره پنهان آن به دنبال تحقیر کشورهای مستقل و چهره آشکار آن دفاع از حقوق بشر است‌.

تحقیر ملت های مستقل چهره واقعی حقوق بشر غربی است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سهراب انبارکی، رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در نشست بررسی اقدامات ضد حقوق بشری نظام سلطه با محوریت پرونده حمید نوری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما در جمع حقوقدانان انقلابی هستیم. امروز شاهد اقدامات دو گانه نظام سلطه در حوزه حقوق بشر هستیم. 

وی ادامه داد: هیچ یک از مدعیان حقوق بشر نظام سلطه درخصوص کشورهای شیخ نشین خلیج فارس که تا کنون حتی یک انتخاب برگزار نکرده اند، حرفی نمی زنند. اما درخصوص کشور ما که تا کنون ده ها انتخابات برگزار کرده، مقابله می‌کنند. 

انبارکی با اشاره به رژیم اشغال گر قدس گفت: این رژیم ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد که تا کنون هیچ برخوردی با او صورت نگرفته است، اما ما را برای اقدامات صلح آمیز انرژی هسته ای تحریم می کنند. 

وی گفت: نظام سلطه به دنبال نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف است و رفتارهای دوگانه دارد، به عنوان مثال سازمان منافقین ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف کشور را ترور کرد اما نظام سلطه از او حمایت می‌کند که این امر بیانگر رفتار دو گانه نظام سلطه است. نظام سلطه به‌دنبال سلطه‌گری است و آموزه های دینی ما بر نفی سلطه تاکید دارد. 

انبارکی اظهار کرد: دشمن شناسی، یکی از مصادیق جهاد تبیین به ویژه برای نسل جوان است. 

در ادامه این نشست الهام امین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی یک مصاحبه و درخواست از سوی مسئولان منجر به آزادی اتباع ما در دیگر کشورها می‌شود. تا کنون دو نفر از اتباع ما با پیگیری‌های صورت گرفته، آزادی شدند، امیدواریم نفر سوم آقای حمید نوری باشد. 

وی با اشاره به ایام ترور شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شنیده ام آقای حمید نوری نیز حاضر نشدند بر علیه قوه قضائیه کشور ما صحبت کند و همین امر نیز جهاد آقای نوری است. 

امین‌زاده گفت: برای نخستین بار ایالات متحده امریکا خواستار خروج کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد و با ۲۸ رای این اتفاق افتاد. هیئت حقیت یاب برای نخستین بار سه خانم خارجی از سوی شورای امنیت به ایران خواهند آمد که این امر نیز می خواهند مسیری را باز کنند که با افراد خاصی صحبت کنند. 

وی افزود: ملت ایران ملتی نیست که اجازه دهد چنین رفتاری با او شود. حقوق بشر امروز دو چهره دارد که چهره پنهان آن تحقیر ملت های مستقل و دفاع از بشرهای غربی است. دیگر چهره حقوق بشر ماسک دفاع از حقوق تمامی افراد است.

امین زاده گفت: آزادی های افراد نباید منجر به توهین سایر ملت های جهان شود. آزادی بیان فرد نیز نباید به منافع و حقوق دیگران تعرض کند. انسان ها آزادی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... دارند اما در تحریم تمامی این آزادی ها از ملت ایران سلب شده است. 

وی افزود: حقوق بشر مورد پسنده غرب رعایت می شود نه حقوق بشر واقعی. زمانی که به مسلمانان هتگ حرمت می شود، نظام فرانسه هیچ اقدامی انجام نمی دهد. 

امین زاده با بیان این پرسش که آیا یک فعال حقوق بشر ایرانی می‌تواند در دنیا فعال باشند، گفت: تمامی دولت ها موظف هستند از افرادی که ویزا دارند، حمایت کنند و امینت شخصی فرد حفظ شود. 

مجید نوری، پسر حمید نوری در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: پدر من با فریب به سوئد رفت، ایشان به دعوت دوست خود و به بهانه حل یک مشکل شخصی به سوئد رفت. برخی افراد جلساتی با هم گرفتند و توطئه کردند و به بهانه حل یک مشکل شخصی، پدرم را به سوئد کشاندند تا به این وسیله او را بازداشت کنند.

وی ادامه داد؛ توسط یک داستان سرا پدرم بازداشت می شود، شنبه پدرم بازداشت می شود و چهارشنبه تصویر پدرم در رسانه های معاند منتشر کردند. 

نوری اظهار کرد: در این دادگاه هیچ مستندی بر علیه پدرم وجود ندارد به غیر از ادعاهای افرادی که وجود ندارند! در دادگاه ۶۰ نفر علیه پدرم شهادت داده اند. از این ۶۰ نفر، ۴۸ نفر در ایران زندان بودند و ۱۲ نفر از خانواده های افراد اعدام شده اند. به صراحت می گویم که حتی پنج نفر از این ۶۰ نفر هماهنگ حرف نزدند. خلاف هم دیگر و یا حرف های پیشین خود مطرح می کردند. 


وی افزود: دادگاه پدرم در شرایط بسیار سختی برگزار شد‌. زمانی که پدرم گفت چشم پزشک لازم دارم، قاضی پدرم را از دادگاه بیرون کرد و حتی اجازه دفاع به پدرم نمی داد.

نوری خاطرنشان کرد: در دادگاه اعلام کردند که آقای نوری ادم بسیار مهم در کشور است، سند این ادعا نیز یک پیامک تبریک عید نوروز اقای حسن روحانی ( رئیس جمهور وقت  جمهوری اسلامی ایران ) بود. هر چه پدرم گفت که این پیامک برای همه ارسال شده قاضی قبول نکرد.  

وی افزود: قاضی اعلام می‌کرد که نباید فیلمی از دادگاه منتشر شود اما شبکه بی بی سی به راحتی فیلم می‌گرفت. در ۹۲ جلسه کمتر از یک دهم پدر من اجازه صحبت داشت. 

نوری در توضیح ناعادلانه برگزار شدن دادگاه پدرش گفت: هر کسی را معرفی کردیم که در دادگاه حاضر شود و برای پدرم شهادت بدهد اما دادگاه اجازه حضور در دادگاه را به شاهدین ما نداد. 

وی افزود: امروز ۳۸ ماه هست که پدر من در انفرادی است. اولین ملاقات ما ۲۵ ماه پس از دستگیری پدرم است. اولین بازجویی پدرم یک ساعت پس از دستگیری پدرم است که فاجعه است. 

نوری تصریح کرد: پدرم را ضرب و شتم کردند که ما هم شکایت کردیم که این شکایت نیز راه به جایی نبرد. قوانین با جریان پدرم در سوئد تغییر می کند. به طور مثال در گذشته مقرر بود که فرد با پای خود به سوئد برود تا این کشور بتواند او را دستگیر کند، در صورتی که پدر من با فریب به سوئد رفته بود. با این وجود سوئد قوانین خود را تغییر داده و اکنون سوئد می تواند فرد هرگونه که می‌خواهد فرد را در سوئد دستگیر شود.

وی گفت: جریان رسانه ای و حقوقی بر علیه پدر  من یک طرفه بوده، نحوه بررسی پدرم بسیار عجیب است. در حکم پدر من یک نکته جالبی وجود دارد، دادگاه سوئد در حکم بدوی پدرم اعلام کرده سازمان مجاهدین مرداد ۶۷ به کمک دولت عراق به ایران حمله کرده است. 

نوری گفت: ما مدام از سوی مجاهدین تهدید می شدیم. ما دیگر اجازه صحبت با پدرم را نداریم و بیش از چند ماه است که با پدرم نکردیم، وکیل پدرم اعلام کردند که صحبت پدرم با ما نقض امنیت ملی سوئد است!

در ادامه این نشست، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و  رئیس کمیته حقوق بشر اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر، آن را دست آویز اهداف سیاسی خود می کنند‌.

وی ادامه داد:  گروهک تروریستی منافقین امروز در کشور های غربی جولان می دهد و در پرونده آقای حمید نوری به دنبال پنهان کردن جنایات خود علیه ملت ایران است. 

الهیان گفت: حقوق بشر امروز غرب به واسطه عدم توفیق سیاسی خود نسبت به ملت ایران داشته امروز از حقوق بشر به عنوان یک ابزار علیه ملت ایران استفاده می‌کند. 

وی اظهار کرد: امروز جنگ ترکیبی‌ای را با ما آغاز کرده اند که از روزهای نخست اغتشاشات در کشور شاهد بعد حقوق بشری آن بودیم. 

الهیان اظهار کرد: قطعنامه شورای حقوق بشر پر از دروغ ها بود که ظاهرا آلمان بانی این قطعنامه علیه ما بود. آلمان در روزهای پایانی اعلام می کند که این یک تصمیم جمعی است که قابل تغییر نیست و با سه و هشت دهم میلیون دلار بودجه اختصاص داده می شود که دروغ های این قطعنامه مستند شود. کمیته حقیقت یاب تشکیل می شود، این کمیته مستندسازی دروغ ها علیه ملت ایران است. کمیته حقیقت یاب علیه جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد. 

وی ادامه داد: در محتوای آن قطعنامه پر از دروغ و اتهام علیه کشورمان مطرح است‌. در طی این اغتشاشات به عوامل خود در کشور آموزش مستندسازی به افراد خود داده بودند که این دروغ ها را به صورت مستند ارائه دهند. 

الهیان بیان کرد: نماینده رژیم صهیونیستی در یکی از این نشست ها اعلام می‌کند که از تمامی سازوکارهای بین المللی و حقوق بشری حذف شود. و در نشست نیویورک اعلام کردیم که شما با اقدام خود باب گفتگویی را می‌بندید که صدای بیش از چهل میلیون زن ایرانی را نشنیده بگیرید.

وی افزود: چه در شورای حقوق بشر، آمریکا با تهدید کشور آرا را تغییر داد. برخی از کشورها که علیه ایران رای داده اند ، علیه آمریکا سخنرانی کردند. این اقدام آمریکا مسبوق به سابقه است. 

الهیان گفت: هیئت حقیقت یابی که شکل گرفته است، هدف آن ها چه سناریوهایی علیه ایران است؟ تبعات این کمیته حقیقت یاب چه خواهد بود؟ 

وی افزود: ایران کمیته حقیقت یاب داخلی را با دستور وزیر کشور تشکیل داد، جمعی از اساتید، مسئولان و... در جلسات این کمیته حضور دارند.  در ایران توان بررسی و رسیدگی به شکایت های احتمالی وجود دارد. 

الهیان گفت: رسانه های معاند با نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت و آموزش ساخت بمب دست ساز به دنبال ایجاد ناامنی و به خطر افتادن جان مردم شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما به مجامع بین المللی اعلام کنیم که اغتشاشات اخیر در ایران یک طرح از پیش طراحی شده بود که در آن شیوه های ترویج خشونت از سوی رسانه های معاندین را شاهد بودیم که غرب نام او را تظاهرات مسالمت آمیز می نامد.

الهیان بیان کرد: ما مستندات را به مجامع بین المللی ارائه خواهیم داد و از این ظلمی که به ملت ایران شد به راحتی عبور نکنیم. 

وی برخی این سوال را مطرح می کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران تظاهرات مسالمت آمیز را سرکوب می‌کند ، گفت: این درحالی است که نیروهای امنیتی ما اجازه استفاده از صلاح نداشتند و همین امر منجر به مجروح شدن تعداد زیادی از آن ها شد. 

وی با اشاره به آموزش های ترویج خشونت و اقدام علیه امنیت ملی گفت:  مستنداتی که در دست داریم در مجامع بین المللی از حق ملت ایران  دفاع می کنیم و می گوییم از چه سازوکارهایی می توان از این اقدامات علیه امنیت ملی و جان مردم و... استفاده کردند و از ان ها شکایت کنیم. سازمان های مردم نهاد و خانواده های قربانیان می توانند به این صحنه پا بگذارند.  

وی با اشاره به صحنه های خشونت بار در به شهادت رساندن شهید روح الله عجمیان، گفت در قبال اعدام عاملان این جنایت علیه جمهوری اسلامی ایران چه هجمه شکل دادند. 

الهیان بیان کرد: مکاتباتی از سوی ستاد حقوق بشر و مجامع حقوق بشر داشتیم که آخرین مکاتبه صورت گرفته در خصوص حادثه شاهچراغ بود که پاسخی به ما دادند که در این پاسخ به ظاهر ابراز تاسف خود را مطرح کردند. 

وی گفت: ما باید بخشی از حقوق از دست رفته ملت ایران را باز پس بگیریم بخشی از این حقوق در بعد اقتصادی است. در این اغتشاشات چند هزار میلیارد اموال عمومی تخریب شدند. 
َ
الهیان با اشاره به اینکه در جنگ حقوق بشری که نماد آن پرونده اقای حمید نوری است، بیان کرد: ما باید برای دفاع از ملت مظلوم ایران آماده باشیم و از نظر  اساتید محترم استفاده خواهیم کرد. امیدواریم هرچه زودتر با آزادی آقای حمیدنوری خبر خوشی به خانواده ایشان و ملت ایران داده شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول