اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

بیانیه گروه‌های تجسمی هنرمندان بسیجی درپی اهانت نشریه شارلی ابدو/ خورشید عالم‌تاب چشمان خفاش‌های کوردل را می‌خراشد

۳۲ انجمن و ۲۰۰ گروه هنرهای تجسمی هنرمندان بسیجی درپی اقدامات موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه گروه‌های تجسمی هنرمندان بسیجی درپی اهانت نشریه شارلی ابدو/ خورشید عالم‌تاب چشمان خفاش‌های کوردل را می‌خراشد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، ۳۲ انجمن و ۲۰۰ گروه هنرهای تجسمی هنرمندان بسیجی درپی اقدامات موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو در راستای رفتارهای اهانت‌آمیز فاشیستی نشریات غربی به ارزش‌های غیرغربی و اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن و بازخوانی اقدامات اهانت‌آمیز نشریه‌ فرانسوی در مرز تعطیل شارلی ابدو به رهبر انقلاب، به استفاده دشمن از تکنیک‌های جنگ شناختی مانند تحریف و تقطیع برای تغییر موازنه‌ میدان، شعارهای ریاکارانه دولت فرانسه در وصف آزادی بیان به نمایندگی از تمامی آزادی‌خواهان جهان که دستی بر آفرینش زیبایی‌ها و پوشاندن لباس محسوس بر مفاهیم متعالی هستی دارند نیز اشاره شده است.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

(بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم) 
وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِکَ فَحَاقَ بِالَّذِینَ سَخِرُوا مِنْهُمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ؛ و بی‌شک پیش از تو هم پیامبرانى به تمسخر گرفته شدند. پس همان چیزی که به سخره می‌گرفتند، گریبانگیر خودشان شد. (انعام؛ ۱۰) 

از ابتدای خلقت انسان، همواره حق و باطل در زمین با هم درگیر بوده و هستند. ترازوی این جدال همیشگی، در برآیند تاریخی خود، مدام به نفع جبهه حق سنگینی داشته‌؛ و جبهه‌ی باطل -که طاغوت هر زمانه‌ای بوده- به خواری کشیده شده تا بشر، سنت‌های الهی را بر زمین نظاره کند. 

اساس استکبار بر ابراز شکوهی دروغین استوار است و این غریق -که خود نیز از زبونی حقیقی خویش آگاه است- هربار به سمت ابزاری برای خلق قدرتی پر حجم و پوشالی دست دراز می‌کند. اما برتری در زمین همواره با کسانی است که به سرچشمه قدرت واقعی در عالم متصلند‌. و حالا، تقلای بی‌نتیجه دشمن در تغییر موازنه‌های میدان، منجر به تلاش برای تحریف ذهنیت‌های ملت‌ها از صحنه این تقابل تمدنی شده است. 

جنگ شناختی را باری با توسل به انکار حقیقت و درصورت شکست، با استفاده از تحریف و تقطیع پیش می‌برد؛ و هربار از این کلاه جادویی ترفند جدیدی رو می‌کند تا در نتیجه بمباران رسانه‌ای و خرده روایت‌های او از صحنه، این ابر روایت او باشد که مثل یک اپیدمی، در ذهن ملت‌ها فراگیر شود و نقش ببندد. 

همانطور که در حقایق مربوط به تاریخ یهود، تمام صداهای مخالف را قطع و سرکوب نموده تا یکه‌تاز روایت این قوم، خودشان باشند و بس! مسأله روایت هولوکاست؛ مظهر آشکار آزادی‌بیان غربیست که هرکسی می‌تواند هرچه می‌خواهد بگوید، اگر با ما موافق باشد!  

ابزار تمسخر و توهین از قدیمی‌ترین ادوات اقوام بدوی در مواجهه با حقیقت‌های غیرقابل‌انکار، و منطق بدیهی انبیاء بوده است. زمانی که نه می‌توانی پاسخی علمی و منطقی به او بدهی و نه قدرت حذف فیزیکی او را داری، تلاش می‌کنی تا وجهه‌ی وجیه او را در خاطر مردم مکدر سازی... اما هیهات! که خورشید با خاک پاشیدن به سمت آن خاموش شود! 

غریق در مرداب، با تقلا کردن بیشتر فرو می‌رود و این است حکایت کسانی که می‌خواهند با جنایت‌های خود، رذالت و سیاست‌های دوگانه خویش را به جهانیان ثابت کنند! این حقیقت است که مثل خورشیدی عالم‌تاب از پشت ابر بیرون خواهد آمد و روشنایی‌اش چشمان خفاش‌های کوردل را خواهد خراشید. 

انجمن تجسمی سازمان بسیج هنرمندان به نمایندگی از تمامی آزادی‌خواهان جهان که دستی بر آفرینش زیبایی‌ها و پوشاندن لباس محسوس بر مفاهیم متعالی هستی دارند، اقدام نشریه فرانسوی و حمایت رذیلانه دولت آن زیر پوستین پوسیده‌ی ادعای آزادی بیان را، محکوم می‌کند‌. 

و هشدار می‌دهد که بدانید اگر نبی مکرم اسلام -که چهره‌ای مقدس حتی برای غیر از ۲ میلیارد مسلمان کره‌ی خاکی است- را مورد توهین قرار دادید، و حاصل آن فراگیرتر شدن نام و معارف ناب ایشان در اطراف و اکناف عالم شد، با این اقدام شنیع نیز، عالم پرچم اسلام ناب محمدی را بیش از پیش خواهد شناخت. 

وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ (آل عمران؛ ۵۴)


🌱 نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱ هجری شمسی 
شانزدهم جمادی الثانی ۱۴۴۴ هجری قمری 
نهم ژانویه ۲۰۲۳ میلادی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول