اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

روایتی از مردم‌داری شهید سلیمانی/ مطالبه هزاران نفر از مردم: مسؤولان همچون «حاج قاسم» عمل و رفتار کنند

تعداد زیادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی از مسؤولان خواستند مثل حاج قاسم رفتار و عمل کنند.

روایتی از مردم‌داری شهید سلیمانی/ مطالبه هزاران نفر از مردم: مسؤولان همچون «حاج قاسم» عمل و رفتار کنند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: اگر قرار باشد الگویی از یک مسئول مردمی و محبوب را مثال بزنیم و در بین مردم این سوال را بپرسیم؛ مسلماً اکثرا از حاج قاسم سلیمانی نام خواهند برد، مدیر و فرمانده‌ای که تا آخرین لحظات عمر خویش خود را سرباز مردم معرفی می‌کرد و هیچگاه دست از تلاش و جهاد برنداشت و همه آرمانش شهادت در راه انقلاب اسلامی بود.

 فدایی ملت؛ سیل خوزستان

سیل خوزستان در نوروز سال 98، آخرین تصویر زیبا از مردمداری سردار دلها را در ذهن مردم ایران ثبت کرد؛‌ فرماندهی که هرگز در دایره ماموریت‌های نظامی‌اش محصور نشد و هرکجا در هر گوشه از کشور، مردم را در رنج و گرفتاری دید، به فرمان قلبش در میدان حاضر شد. اینطور بود که نام حاج «قاسم سلیمانی» همپای میدان‌های نبرد با دشمن متجاوز در دوران دفاع مقدس و پس از آن در مبارزه با جماعت سفاک تکفیری، در میدان مسئولیت‌های اجتماعی هم درخشید و چشم‌ها را خیره کرد.

تاریخ 30 ساله پس از پایان جنگ تحمیلی تا شهادت مرد میدان، پر است از جلوه‌های زیبای حضور و مدیریت تاثیرگذار حاج قاسم در دل بحران‌هایی که بخشی از کشور را فلج و گروهی از هموطنان را مصیبت‌زده کرده بود؛‌ حضوری که همیشه مایه دلگرمی و قوت قلب مردم بود.

حاج قاسم که آرزویش بود در یک موقعیت، خدمتی برای مردم خوزستان انجام دهد، وقتی به منطقه رفت و دید بعد از سیل چقدر به کمک نیاز دارند، باز هم فراتر از وظایفش وارد عمل شد. سردار در درجه اول، به موکب‌های اربعین که در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند، فراخوان داد تا به خوزستان بیایند و این بار به مردم سیل‌زده خوزستان خدمت کنند.

 

 

5 ساعت بعد از زلزله زودتر از مسئولین استان کرمان خود را به بم رساند!

«ابراهیم شهریاری»،‌ همرزم و یار قدیمی شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با فارس می‌گوید: بعد از زلزله سال 82 بم که در ساعت 5 صبح رخ داد،حاجی  چند ساعت بعد از زلزله در بم حاضر بود! زلزله که در ساعت 5 صبح اتفاق افتاده بود، حاجی قبل از ساعت 10 صبح در فرودگاه بم بود؛ وقتی که هنوز نه وزیر و استاندار و نه هیچ مسئول دیگری به آنجا نرفته بود. جالب است بدانید در آن مقطع، حاج قاسم در مأموریت خارج از کشور بود و در بازگشت به کشور، به محض اینکه در فرودگاه تهران از ماجرای زلزله بم باخبر شد، خودش را به این منطقه بحران‌زده رساند. هیچ‌کس دیگر غیر از حاج قاسم این کار را نمی‌کرد. اصلاً فرودگاه بم تخریب شده بود، برق نداشت، برج مراقبت عملاً از کار افتاده بود و هیچ پرنده‌ای اجازه و امکان فرود در آن نداشت. اما حاج قاسم این کار را انجام داد و در فرودگاه بحران‌زده بم نشست. و همان حضور حاجی در آن شرایط، ورق را برگرداند و باعث شد فرودگاه بم راه بیفتد و عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان سرعت بگیرد. حاج قاسم در همان فرودگاه مستقر شد و عملیات کمک‌رسانی را از همان‌جا هدایت می‌کرد.

 

شهید قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی و سردار قالیباف در حاشیه امدادرسانی به زلزله زدگان بم

وقتی حاج قاسم به بم رسید، همه‌چیز به هم ریخته بود و شدت تخریب‌ها به حدی بود که هیچ‌کس نمی‌توانست اوضاع را مدیریت کند. اما حاج قاسم آمد و با همان مدیریت جهادی‌اش و ارتباطاتی که در کرمان داشت، اوضاع را به دست گرفت. همزمان از سراسر کشور، تمام نیروهایش و تمام بچه‌های لشکرش در دفاع مقدس و دیگر رزمنده‌های آن دوران هم خبردار شدند و خودشان را به بم رساندند و شروع به خدمت‌رسانی کردند. درواقع می‌توان گفت نجات‌دهنده 50 درصد مردم مجروح زیر آوار مانده بم، حاج قاسم و نیروهایش بودند.

همه جا در میان مردم؛ از اتوبوس عمومی تا در میان بازیگران فیلم سینمایی

مرداد سال 97 بود که تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران در فرودگاه منتشر شده بود که وی در حال گفتگوی بی‌واسطه با مردم است.این تصویر در آن روزها حسابی در شبکه های اجتماعی سر و صدا به پا کرده بود.

 

۱۵ ماه پیش از شهادت حاج قاسم؛ صبح جمعه سیزدهم مهرماه سال ۱۳۹۷، فیلم سینمایی«۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده با حضور سردار سلیمانی در حومه تهران کلید می‌خورد. در این روز، شهید سپهبد سلیمانی در کنار بازیگران نوجوان و عوامل فیلم که به شدت از حضور او غافلگیر و خوشحال شده بودند، ضبط اولین صحنه‌های فیلم را به نظاره نشست. در حاشیه این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، عوامل فیلم و از جمله بازیگران نوجوان آن با اشتیاق فراوان به صحبت با سردار سلیمانی پرداختند و با او عکس یادگاری گرفتند.

 

 

مطالبه مردم از مسئولین؛ از حاج قاسم بیاموزید

 در همین راستا و در روزهای اخیر پویشی تحت عنوان( مسئولین باید مردمداری را از حاج قاسم بیاموزند) در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس ثبت شده که حدود 10 هزار نفر از مخاطبان رسانه، فقط در همین چند روز در امضای این پویش سهیم بوده اند و هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود.

ثبت این پویش و حمایت گسترده مردم از آن در این روزها می‌تواند دلیلی خوبی برای اقبال قابل توجه مردم به شهید سلیمانی باشد، مردمی که شهید سلیمانی را به عنوان یک اسوه مردمی و مسئول مردمی می‌شناسند و توقع‌شان از دیگر مسئولان، مثل حاج قاسم رفتار کردن است.

در بیانیه این پویش آمده است:«شهید سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود نباید فقط به قشر مذهبی نگاه کنیم؛ خیلی‌ها ممکن است به این حرف من ایراد بگیرند؛ خب بگیرند. ما باید مردم‌مان را حفظ کنیم؛ ما با مردم کم حرف می‌زنیم. ما مدیون مردم هستیم؛ هر چه خدمت کنیم کم است؛ هزاران بار باید پای آنها را ببوسیم.با این فرموده حاج قاسم، ما مسئولین کشور را مخاطب قرار می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم در مردم‌داری و بین مردم بودن به حاج قاسم تأسی کنند. مسئولین اگر همین یک خصلت حاج قاسم را سرلوحه کار خود قرار دهند بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد. بنابراین مسئولین محترم بین مردم باشید و صادقانه با آنها حرف بزنید و وعده‌های محقق شده و نشده‌تان را صاف و شفاف به مردم گزارش دهید و از آنها برای حل مشکلات کشور کمک بگیرید.»

مثل حاج قاسم رفتار کنید و عمل کنید و از بحران‌ها فرصت بسازید

حمید رضا منصوبی که این پویش را به ثبت رسانده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم، به معنای واقعی یک رفراندوم بود، رفراندومی که به جهانیان ثابت کرد که مردم ایران همانند حاج قاسم سلیمانی، روحیه ضد استکباری و ضد ظلم و استعماری دارند و با هر هر رنگ و سلیقه‌ای آرمان‌شان یکی است.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تهران معتقد است: یکی از اهدافی که من بخاطرش این پویش را به ثبت رساندم، این بود که به مسئولین کشور بگویم اگر مثل حاج قاسم رفتار کنید و عمل کنید و از بحران‌ها فرصت بسازید، قطعا مثل او محبوب دل‌ها خواهید شد و خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

سردبیر این پویش در پایان گفت: حمایت ده هزار نفری مردم از این پویش فقط در همین چند روز نشان دهنده حمایت آن‌ها از گفتمان و مکتب مدیریتی سلیمانی است، و هر مدیر و مسئولی در هرجای ایران اگر مثل حاج قاسم عمل کند، و در بین مردم باشد و مردم داری کند، قطعا گره گشا خواهد بود؛ ار این رو حداقل از مسئولین حاضر در تهران می‌خواهم در محله و مکانی که حضور دارند حداقل هفته ای یک بار با حضور در مساجد و خانواده شهدا پای دردودل مردم بنشینند.

در پایان شما هم اگر مایل باشید می‌توانید از اینجا در امضای این پویش سهیم باشید.

پایان پیام/ ت 10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول