اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وبگاه نیروی دریایی آمریکا: ایران با ناو پهپادبر توانایی هجومی خود را افزایش می‌دهد

وبگاه نیروی دریایی آمریکا نوشت ایران با ساخت شناورهای پهپادبر، بر فراسوی خلیج فارس و افزایش قابلیت رزمی تمرکز کرده است.

وبگاه نیروی دریایی آمریکا: ایران با ناو پهپادبر توانایی هجومی خود را افزایش می‌دهد

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه نیروی دریایی آمریکا به تازگی در گزارشی به موفقیت ایران در تبدیل کشتی‌های تجاری به ناو هواپیمابر با قابلیت حمل پهپاد و بالگرد تمرکز کرد.

«وبگاه نیروی دریایی آمریکا» اخیرا عکس‌هایی از «کشتی شهید مهدوی» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در یک اسکله شناور در «مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران» در بندرعباس نزدیک تنگه هرمز نشان داد.

کشتی شهید مهدوی دستکم از سال ۲۰۲۲ در این اسکله شناور بوده و از یک کشتی تجاری به یک ناو هواپیمابر تبدیل شده است که می‌تواند پهپادها و بالگردهای بدون سرنشین را در خود جای دهد. در تصویر جدید، عرشه این کشتی تجاری برای نصب عرشه فرود برداشته شده است.

این وبگاه نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ایران تاکنون بسیاری از کشتی‌های باری را به کشتی رزمی تبدیل کرده‌اند.

یک تحلیلگر امور نظامی به این وبگاه گفت: «جهان باید به این موضوع نگاه کند که ایران چگونه قصد دارد از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها برای افزایش قابلیت‌های حملات دوربرد خود استفاده کند.»

 

این وبگاه نوشت، شاید شناخته شده ترین کشتی تجاری تبدیل شده، «مکران» نفتکش سابق باشد که ایران آن را به یک کشتی جنگی تبدیل کرد. سال گذشته، مکران و ناوچه سهند نیروی دریایی ایران به مدت چهار ماه در اقیانوس اطلس مستقر شدند و تا شمال دریای بالتیک سفر کردند.


                                                                                     ناو بندر مکران            

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز چندی قبل در این زمینه گزارشی نوشت. کارشناس اندیشکده واشنگتن به این خبرگزاری گفت: «ایرانی‌ها به فراسوی خلیج فارس و دریای سرخ و شمال اقیانوس هند نگاه می‌کنند.»

این منبع خبری نوشت، به نظر می‌رسد که کشتی شهید مهدوی، بازسازی کشتی باری ایرانی به نام «سروین» باشد.

پایان پیام/م/ ت 7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول