اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی

ایجاد دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک‌رشته در مقطع دکتری تخصصی در نشست شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به تصویب رسید.

تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، اعضای شورای مدیریت دانشگاه  تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در نشست امروز با پیشنهادعلی نگارستانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه برای ایجاد رشته‌های ریاضی کاربردی – گرایش علوم داده و ریاضی کاربردی – گرایش ریاضی مالی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ژنتیک و به نژادی گیاهی در مقطع دکتری تخصصی موافقت کردند تا مراحل اداری و قانونی تصویب رشته‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری شود.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در ابتدای این نشست با تشکر از زحمات اعضای هیئت‌علمی و یاوران علمی با تأکید بر ماهیت، رسالت و وظایف دانشگاه تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی برای پویایی و فعالیت بیشتر گروه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها را متناسب با اهداف دانشگاه خواستار شد.

محبی با پیشنهاد برگزاری منظم و مستمر سخنرانی‌ها و سمینارهای علمی توسط اعضای هیئت‌علمی به‌صورت هفتگی با برنامه‌ریزی دانشکده‌ها، پژوهشکده و حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی از محاسبه امتیاز سخنرانی‌ها در بخش کار اجرایی و ترفیع سالانه اعضای هیئت‌علمی خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت سخنرانی‌ها و سمینارهای علمی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که زمینه شرکت حداکثری دانشجویان و اساتید در جلسات فراهم شود.

گفتنی است در این جلسه که در مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار شد اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. گسترش رشته‌ها در مقطع دکتری، توجه به رشته‌های کاربردی، تلاش برای جذب دانشجوی بورس از طریق همکاری با صنعت، جذب دانشجویان خارجی، شرکت اساتید در فراخوان هیئت‌علمی نمونه کشوری از مهم‌ترین مواردی بود که مطرح شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول