اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ضرب‌العجل یک‌هفته‌ای رییس دادگستری تهران برای تجدیدنظر در احکام صادره مهریه سکه

رئیس کل دادگستری تهران، قضات محاکم قضایی را موظف کرد تا ظرف یک هفته نسبت به تجدیدنظر در آراء صادره پیرامون احکام پرداخت مهریه بر مبنای سکه اقدام نمایند.

ضرب‌العجل یک‌هفته‌ای رییس دادگستری تهران برای تجدیدنظر در احکام صادره مهریه سکه

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه امروز در نشست شورای عالی قوه قضاییه به مقوله افزایش قیمت سکه و مهریه‌هایی که با سکه تعیین شده‌اند، اشاره و اظهار کرد: متأسفانه قیمت سکه بالا است، لذا به مسؤولان قضایی ذی‌ربط دستور می‌دهم ضمن توجه و تاکید به رعایت حقوق زوجه، در قبال کسانی که به سبب عدم توانایی پرداخت مهریه‌ای که با سکه تعیین شده، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یا محکوم شده‌اند، تجدیدنظری صورت دهند.

وی افزود: با توجه به قیمت سکه، برخی از افراد حتی توانایی پرداخت مهریه تعدیل شده را هم ندارند و حتی از پرداخت یک سکه در ۲ ماه هم عاجزند، قطعاً به زندان رفتن یا در زندان ماندن یک فرد مُعسر از پرداخت مهریه، درست نیست و خلاف شرع و قانون است و البته اینجا رعایت حقوق زوجه هم مجددا تاکید می شود.

در همین راستا، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران قضات محاکم حقوقی خصوصا دادگاه‌های خانواده را موظف کرد تا طی بازه زمانی یک هفته‌ای با رعایت حقوق زوجه، نسبت به تجدیدنظر در آراء صادره پیرامون اشخاصی که به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه‌ای بر مبنای سکه می‌باشد و احکام محکومیت دادگاه‌ها بر این مبنا صادر شده است، اقدام نمایند و گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه را به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام کنند.

وی همچنین خطاب به قضات دادگاه‌های حقوقی تاکید کرد تا ضمن رعایت همه‌جانبه حقوق زوجه و در راستای کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از زندانی شدن اشخاص معسر، رویکرد و رویه‌ای اتخاذ شود تا اشخاص مُعسر از پرداخت مهریه، به زندان نروند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول