اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عربستان محدودیت‌های کرونایی را برای حج آینده لغو کرد

وزیر حج عربستان از لغو‌ محدودیت‌هایی که در ایام کرونا در حج تمتع اعمال می‌شد، خبر داد. همچنین قرار است در حج آینده محدودیتی در پذیرش تعداد زائران نیز صورت نگیرد.

عربستان محدودیت‌های کرونایی را برای حج آینده لغو کرد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، درحالی که در روزهای اخیر احتمال اعمال محدودیت‌های‌کرونایی برای حج آینده با اعلام وزارت حج عربستان قوت‌گرفته بود، سعودی‌ها از لغو محدودیت‌ها در حج ۱۴۴۴ خبر دادند.

به گفته وزیر حج عربستان محدودیت‌هایی که در سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا اعمال شده بود، در حج آینده برداشته می‌شود و شرایط زائران نیز به ایام قبل از کرونا بازمی‌گردد. علاوه بر این، محدودیتی در تعداد زائران وجود ندارد و سعودی‌ها خود را برای حضور میلیونرها زائر آماده می‌کنند.

البته عربستان هنوز اعلام نکرده که منظور از حضور بدون محدودیت زائران به معنای افزایش سهمیه کشورهاست با اینکه هر کدام از کشورها اگر درخواست افزایش سهمیه داشته باشند، پذیرفته می‌شود. چرا که در هر صورت برای ورود به عربستان باید زائران ویزا بگیرند و سعودی‌ها نیز متناسب با شرایط زائران را پذیرش کنند.

البته در روزهای اخیر بر اساس دستورالعمل حج آینده، قرار بود برخی محدودیت‌ها همچون لزوم تزریق واکسن کرونا و نپذیرفتن زائران زیر ۱۲ سال اجرایی شود که با توجه به تصمیم جدید وزیر حج عربستان، ممکن است این محدودیت‌ها نیز لغو شوند.

با لغو این محدودیت‌ها انتظار می‌رود که عربستان نیز بخشی از هزینه‌هایی که برای ایام کرونا افزایش داده بود، برداشته و هزینه حج تمتع کاهش یابد. هم‌اکنون هزینه حج برای هر زائر ایرانی پنج هزار دلار پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، عربستان که حالا از پذیرش زائران بدون محدودیت در تعداد نیز خبر داده است، پیش از این به تشرف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در حج آینده اشاره کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول