اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

۱۰ لحظه فراموش‌نشدنی ستاره ولزی در جهان فوتبال+فیلم

ستاره شماره ۱۱ ولزی تیم‌های تاتنهام و رئال مادرید لحظات به یاد ماندنی از خود در جهان فوتبال به یادگار گذاشت.

۱۰ لحظه فراموش‌نشدنی ستاره ولزی در جهان فوتبال+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، «گرت بیل» فوق‌ستاره پیشین تیم‌های تاتنهام و رئال مادرید روز دوشنبه و در سن ۳۳ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او همراه با رئال مادرید پنج بار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید و نقش اصلی را در رسیدن ولز به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پس از ۶۴ سال انتظار داشت. 

وبگاه «گل» به همین مناسبت ۱۰ لحظه به یاد ماندنی از دوران حرفه‌ای ستاره ولزی را انتخاب کرده که در زیر می‌بینید.

۱۰- ضربه‌آزادی که ولز را راهی قطر کرد: ولز پس از ۶۴ سال و با غلبه بر اوکراین در مرحله پلی‌آف راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. ضربه آزاد بیل، بلیت قطر را برای ولزی‌ها اوکی کرد.

 

 

۹- گل معروف به انگلیس در یورو ۲۰۱۶: ولز در یورو ۲۰۱۶ فرانسه، تیم جذاب تورنمنت بود و پس از شکست بلژیک پرستاره تا مرحله نیمه‌نهایی پیروی کرد. گل بیل در مرحله گروهی به انگلیس که از روی یک ضربه آزاد به دست آمد، از خاطر هواداران این تیم پاک نمی‌شود.

 

 

۸- پایان خوش در تاتنهام: بیل در آخرین بازی خود در دوره اول حضور خود در تاتنهام، یکی از گل های به یادماندنی در لیگ جزیره را به ثمر رساند. تاتنهام در حال تلاش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا بود و بیل با گلزنی در دقیقه ۹۰ بازی با ساندرلند، اسپرز را به این مهم رساند.

 

۷- گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان: بیل پس از نمایش فوق‌العاده در تاتنهام، در سال ۲۰۱۳ و با قرادادی ۱۰۰ میلیون یورویی که در آن زمان یک رکورد محسوب می‌شد به رئال مادرید پیوست.

 

 

۶ - کسب جام با تیم آمریکایی: بیل تنها ۱۳ بار با لباس لس‌آنجلس به میدان رفت اما از عادت همیشگی خود دست برنداشت. او در فینال MLS Cup و در دقیقه پایانیف گل تساوی تیمش مقابل فیلادلفیا را به ثمر رساند تا در ضربات پنالتی، قهرمان این تورنمنت شوند.

 

 

۵- لادسیما: بیل در فینال لیسبون میان رئال مادرید و اتلتیکو مادرید، گل برتری کهکشانی‌ها را به ثمر رساند تا رئالی‌ها موفق به کسب دهمین عنوان خود در لیگ قهرمانان اروپا شوند.

 

 

۴- گل معروف در الکلاسیکو: بیل در سال ۲۰۱۴ و در فینال جام حذفی اسپانیا گلی را به ثمر رساند که هم تیمش را قهرمان کرد و هم تا مدت‌ها نقل محافل فوتبال بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی این حرکت را با کارتون «رود رانر» مقایسه می‌کردند.

 

 

۳- بیل، مایکون را نابود کرد: تاتنهام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۰ با اینتر  همگروه شد و حرکات بیل مقابل مایکون، ستاره خط دفاعی آبی‌وسیاه‌ها، اعجاب‌انگیز بود.

 

 

۲- هت‌تریک مقابل مدافع عنوان قهرمانی: بیل با هت‌تریک مقابل اینتر در سال ۲۰۱۰ در ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. البته سه گل بیل برای فرار تاتنهام از شکست مقابل مدافع عنوان قهرمانی کافی نبود.

 

 

۱- گل محشر به لیورپول در کی‌یف: در حالی که فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ میان رئال مادرید و لیورپول با تساوی پیگیری می‌شد و بازی گره خورده بود، زیدان بیل را به زمین مسابقه فرستاد و او با دو گلی که زد، کهکشانی‌ها را دوباره بر قله اروپا نشاند. گل اول او که با ضربه‌ای آکروباتیک به صمر رسید، یکی از بهترین‌ گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول