اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر ناگهانی وزیر خارجه آلمان به «خارکیف» اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان که در سفری از پیش اعلام نشده به شرق اوکراین رفت، وعده ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور را داد.

سفر ناگهانی وزیر خارجه آلمان به «خارکیف» اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک»،  وزیر امور خارجه آلمان امروز سه‌شنبه سفری ناگهانی به منطقه «خارکیف» در شرق اوکراین داشت و در جریان این سفر وعده ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و کمک به روند عضویت کی‌ِیف در اتحادیه اروپا با دادن «پیشنهادات ملموس» را داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بائربوک بعد از آنکه چند روز پیش دولت متبوعش قول ارسال خودروی رزمی «ماردر» به اوکراین را داد، قول افزایش پشتیبانی نظامی از ‌کی‌یف با ارسال تسلیحات بیشتری را داده اما جزئیات بیشتری فاش نکرد.

بائربوک بعد از ورود به خارکیف، از شهرهای شدیدا آسیب دیده در اثر حملات موشکی ماه‌های اخیر روسیه گفت: «اوکراینی‌ها باید بدانند می‌توانند روی همبستگی و پشتیبانی ما حساب باز کنند و این شامل تحویل تسلیحات بیشتر می‌شود.»

وزیر خارجه آلمان که در این سفر با «دمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد، اشاره‌ای مستقیم به اینکه به ارسال تانکهای «لئوپارد 2» به اوکراین مجوز میدهد نکرد اما لحن صحبتهایش با کولبا این پیام را منتقل کرده که ظاهرا نظر مثبتی به آن دارد.

«استفن هبستریت»، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در نشستی خبری در برلین گفت: «دولت آلمان  قصد ندارد تانک‌های لئوپارد-۲ به اوکراین بدهد.» با این حال فردای همان روز یعنی سه شنبه «رابرت هابک» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان در یک موضع متناقض از تدارکات برلین برای ارسال تانک‌‌های «لئوپارد» به کی‌یف برای نبرد با مسکو خبر داد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در ادامه وعده‌هایش برای دلگرم کردن کی‌ِیف که در روزهای اخیر نیروهایش متحمل خساراتی سنگین در حملات روسیه شدند گفت، مهم است اروپا از جایگاه اوکراین در این قاره و میلش برای پیوستن به اتحادیه اروپا چشم بر ندارد.

بائربوک ادامه داد: «به همین دلیل من مایلم درباره پیشرفت حاصل شده در فرآیند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفتگو کنم.»

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: «ما در دولت آلمان می خواهیم تمامی پیشنهادات ملموس را به اوکراین برای اینکه استانداردهای اتحادیه اروپا را با تقویت حاکمیت قانون، نهادهای مستقل و مبارزه با فساد رعایت کند مطرح سازیم.»

این سفر بائربوک به اوکراین در حالی انجام شده که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد در حمله موشکی تلافی‌جویانه به محل استقرار موقت نیروهای اوکراینی در کراماتورسک، شهری در استان دونتسک، بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. 

مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد بمباران یکشنبه، عملیات تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله جنایتکارانه اوکراین به محل استقرار موقت سربازان روس در منطقه «ماکیئیفکا» دونتسک در شب سال نو بود.

 پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول