اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمرین ناوچه روسی مجهز به موشک ابرفراصوت در دریای نروژ

ناوچه روسی «ادمیرال گورشکوف» مجهز به موشک ابرفراصوت «زیرکان» به انجام تمرینات نظامی در دریای نروژ پرداخت.

تمرین ناوچه روسی مجهز به موشک ابرفراصوت در دریای نروژ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع نروژ روز سه‌شنبه اعلام کرد که ناوچه روسی «ادمیرال گورشکوف» که اخیراً با تجهیز به موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» بهره‌برداری شده، در دریای نروژ تمرینات نظامی انجام داده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «خدمه ناوچه ادمیرال گورشکوف متعلق به نیروی دریایی روسیه، در دریای نروژ تمرینات دفاع هوایی انجام دادند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع نروژ توضیح داد که ناوچه روسی به برگزاری تمرینات نظامی با هدف شبیه‌سازی مقابله با حملات هوایی دشمن در دریای نروژ پرداخته است.

ناوچه ادمیرال گورشکوف مجهز به موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» است که به گفته روسیه می‌تواند با سرعتی معادل ۹ برابر سرعت صوت و در بُرد یک هزار کیلومتری پرواز کند.

حضور این شناور نظامی روسی در دریای نروژ در حالی است که ارتش این کشور طی ماه‌های گذشته در حالت آماده‌باش نظامی قرار گرفته است. «آرلید گرام» وزیر دفاع نروژ نیز اظهار داشت که افزایش میزان آمادگی نیروهای مسلح  شامل بخش‌های لجستیکی، امنیت ارتباطی  و امنیت در تاسیسات نظامی است. نروژ که میزان بودجه نظامی خود را افزایش داده، ۱۹۸ کیلومتر مرز با روسیه دارد.

روابط نروژ و روسیه در بحبوحه جنگ در اوکراین و همچنین تنش‌های طولانی مدت بر سر نظامی‌سازی مجمع‌الجزایر «سوالبارد» مناقشه بر سر ادعاهای جاسوسی و اختلافات اقتصادی ح بسیار سرد بوده است. چندی قبل  نیز منابع رسانه‌ای  مدعی شدند که روسیه شماری از بمب افکن‌های راهبردی خود را نزدیک مرز نروژ مستقر کرده است.

هفته قبل بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در مراسم بهره‌برداری از ناوچه «ادمیرال گورشکوف»، تجهیز این شناور جنگی به موشک ابرفراصوت زیرکان را امری مهم برای امنیت این کشور توصیف کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول