اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش ۱۰ برابری تزریق واکسن کرونا در همدان

مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان از افزایش ۱۰ برابری تزریق واکسن کرونا در استان خبر داد.

افزایش ۱۰ برابری تزریق واکسن کرونا در همدان

یعقوب اندامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل آمار مراجعات برای تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان ۱۰ برابر شده است اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی بهداشت مراکز شهرستان‌ها از طریق فضای مجازی، رسانه‌های جمعی و آموزش‌های چهره به چهره، خوشبختانه روند مراجعه افراد برای تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کووید ۱۹ رو به افزایش است.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمام افراد بالای ۱۸ سال و دارای بیماری زمینه‌ای که ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته، می‌توانند برای تزریق نوبت یادآور به مرا‌کز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی مراجعه و برای تزریق یکی از انواع واکسن‌های سینوفارم، برکت، نورا و اسپایکوژن اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی ایمنی را در مقابل بیماری بالا برده و از ابتلا و انتقال بیماری کووید جلوگیری می‌کند که می‌طلبد این موارد مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون بار دیگر راه‌اندازی شده و هر چهار نوع واکسن را می‌توان در این مراکز تزریق کرد گفت: مراکز جامع سلامت مستقر در محلات نیز نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنند که این مراکز یک نوع واکسن سینوفارم یا برکت را تزریق خواهند کرد.

اندامی از وجود ۱۴۸ مرکز جامع سلامت فعال در حوزه واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان خبر داد و افزود: تاکنون ۹۳ درصد هم‌استانی‌ها نوبت اول واکسن، ۸۳ درصد نوبت دوم و ۶۰ درصد نوبت سوم واکسن را تزریق کردند.

وی به فعالیت ۱۰ مرکز تجمیعی واکسن کرونا در استان اشاره کرد که چهار نوع واکسن برکت، سینوفارم، نورا و اسپایکوژن را تزریق می‌کنند خاطرنشان کرد: ساعت فعالیت این مراکز فعلا ۹ تا ۱۴ است و در همه روزها بجز روزهای تعطیل خدمات ارائه می‌دهند که در صورت افزایش مراجعه این مراکز آمادگی فعالیت در بعد از ظهر و روزهای تعطیل را هم دارند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول