اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

جزئیات رد صلاحیت برهانی برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه تهران/ دفاع استاد آزمایشی دانشگاه تهران از ازدواج سفید

«هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه تهران» در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱، یعنی حدود ۲ ماه پیش از اجرای حکم اعدام شکاری، صلاحیت محسن برهانی برای عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را تایید نکرده و با ادامه حضور او در این جایگاه مخالفت شده بود.

جزئیات رد صلاحیت برهانی برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه تهران/ دفاع استاد آزمایشی دانشگاه تهران از ازدواج سفید

فارس پلاس؛ روایت روز - پس از اجرای حکم محسن شکاری با عنوان محارب، محسن برهانی که خود را حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران معرفی کرده بود، به  مخالفت با این حکم پرداخت. از اینجا به بعد محسن برهانی در کانون رسانه‌ها قرار گرفت.

برهانی بدون اشاره به استفاده از سلاح سرد توسط محسن شکاری و حمله به ماموران، گفته بود که مشت و سنگ سلاح نیستند،  پس حکم شکاری محارب نبود.

البته محسن برهانی چند روز بعد به طور ضمنی استفاده محسن شکاری از سلاح را تایید کرد اما مدعی شد چون این استفاده علیه ماموران بود و نه مردم عادی، پس محاربه نیست!

روز بعد، برهانی در توییتی دیگر بدون ارائه سند و مدرکی حقوقی، سوگند یاد کرد که اکثر قضات با حکم محاربه محسن شکاری مخالف هستند و مسئولین قضایی این پرونده را به مناظره دعوت کرد.

پس از این درخواست، مناظره‌ای علمی میان جلیل محبی و محسن برهانی برگزار شد که در آن به بررسی ابعاد پرونده و حکم محسن شکاری پرداختند.

اما چند روز بعد از اولین مخالفت با حکم محاربه، محسن برهانی در توییتی با مظلوم نمایی مدعی شد که «پرونده سازان» و «دروغ پردازن» برای اخراج او از دانشگاه تهران تلاش می‌کنند. برهانی دلیل تلاش برای اخراج خود را مخالفتش با احکام دادگاه می‌دانست و از آن با عنوان تذکر شرعی و حقوقی نام برد!

در همین حال، رسانه اصلاح طلب انتخاب که از نزدیکان و حامیان حسن روحانی است، با انتشار این ادعا، به حمایت از محسن برهانی پرداخت و مدعی شد که «تلاش‌های پنهانی برای اخراج استاد مشهور دانشگاه تهران» در حال انجام است.

البته همراه با انتخاب، شبکه انگلیسی من وتو نیز این ادعا را تکرار کرد.

اما با بررسی‌های صورت گرفته رسانه‌ها، مشخص شد «هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه تهران» در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱، یعنی حدود ۲ ماه پیش از اجرای حکم شکاری، صلاحیت محسن برهانی برای عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران را تایید نکرده و با ادامه حضور او در این جایگاه مخالفت شده بود. بر اساس این نامه، از آنجایی که صلاحیت برهانی در دست بررسی بود، حضور او در هیات علمی دانشگاه تهران اساسا به صورت آزمایشی بوده و مد‌ت‌ها پیش لغو شده بود.

در همین رابطه، برای بررسی علت مخالفت با حضور برهانی به عنوان عضو هیأت علمی، در گفتگویی با یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و از اساتید  برهانی که شناخت مناسبی از او دارد، علت تشخیص عدم صلاحیت نامبرده توسط هیأت جذب دانشگاه تهران را جویا شدیم.

این استاد دانشگاه تهران، دلایل رد صلاحیت و مخالفت با حضور او در هیات علمی را عجز علمی و دلایل مختلف دیگر از جمله حمایت‌های برهانی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیر اخلاقی میان دانشجویان می داند.

به گفته این استاد دانشگاه، «برهانی از سال‌ها پیش، ازدواج سفید را نه فقط جرم نمی‌داند بلکه صحیح می‌داند و معتقد است آسیب‌های ازدواج سفید کمتر از آسیب‌های ازدواج موقت شرعی است؛ او تحت عنوان اینکه من فقیه هستم و فقه می‌دانم، حکم ضروری شرعی را رد و دانشجویان را گمراه می‌کند و به فساد می‌کشاند و باعث بدنامی دانشگاه تهران شده است».

حال سوال اصلی از برهانی این است که چرا حکم عدم تایید صلاحیت خود از هیات علمی دانشگاه تهران  را - که حدود دو ماه پیش صادر شده بود-  بر خلاف واقع و نتیجه مخالفت‌هایش با احکام دادگاه عنوان کرده است؟

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول