اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: پوتین آماده گفتگو درباره اوکراین است

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ترجیح روسیه، حل بحران اوکراین با ابزار سیاسی است، اما گفت که مواضع کی‌یف و متحدان غربی آن در حال حاضر اجازه مذاکره درباره این بحران را نمی‌دهد.

کرملین: پوتین آماده گفتگو درباره اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از آمادگی مسکو برای انجام مذاکرات جهت پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ما ترجیح می‌دهیم با ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک به اهداف خود در اوکراین برسیم. رئیس جمهور پوتین آماده گفتگو در مورد اوکراین است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه مایل به حل بحران اوکراین از طریق مذاکره بوده و دستیابی به اهداف مسالمت‌آمیز بهترین گزینه است، اما تاکید کرد: «مواضع اوکراین و غرب در حال حاضر اجازه مذاکره درباره اوکراین را نمی‌دهد».

این در حالی است که مقامات روسیه پیشتر گفته بودند اهداف خود در اوکراین را فقط از طریق عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس حاصل می‌کنند.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره صحت تسلط نیروهای روسی بر شهر راهبردی «سولیدار»، خواستار عدم عجله برای اعلام پیروزی در آنجا شد.

طبق این گزارش، پسکوف درباره اینکه چه زمانی عملیات نظامی موفق اعلام می‌شود، اظهار داشت: «پس از تحقق اهداف عملیات ویژه تعیین شده توسط رئیس جمهور پوتین، می‌توان در مورد موفقیت‌آمیز بودن عملیات نظامی در اوکراین صحبت کرد. البته موفقیت تاکتیکی نیز بسیار مهم است».

وی همچنین درباره گزارش‌ها حول ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط ترکیه به اوکراین نیز تصریح کرد: «صحبت در مورد قابل اعتماد بودن گزارش‌ها مبنی بر اینکه ترکیه ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین را آغاز کرده است، دشوار است. البته ما همه این‌ها را به‌دقت رصد می‌کنیم».

این مقام روس ضمن اشاره به ارسال هواپیماهای بدون سرنشین «بیرق‌دار» توسط ترکیه به اوکراین، توضیح داد: «البته ترکیه هم به عنوان یکی از اعضای ناتو تعهدات خاص خود را دارد. ولی ما همچنان با ترکیه شریک و متحد هستیم که مبتنی بر منافع، درک، احترام و تمایل متقابل برای گفتگو در مورد دشوارترین مشکلات است».

شبکه «ریانووستی» نیز به نقل از پسکوف گزارش داد: «هنوز خیلی زود است که در مورد هرگونه کاهش درآمدهای مسکو از حوزه انرژی [به دلیل اعمال سقف قیمتی توسط غرب بر نفت و گاز روسیه] صحبت کنیم، هیچ فاکتوری برای چنین پیش‌بینی‌هایی وجود ندارد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز در واکنش به اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان که گفته بود نیروهای حافظ صلح روسی مستقر در مرز جمهوری آذربایجان را با صلح‌بانان سازمان ملل تغییر می‌دهد، گفت مسکو در حال مذاکره با ایروان درخصوص منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با بیان اینکه مصادره دارایی‌های روسیه عواقب جدی برای عاملان خواهد داشت، گفته بود آمریکا و ناتو عملاً طرف غیرمستقیم در جنگ اوکراین هستند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن تاکید بر توسعه شبکه سه‌گانه اتمی این کشور در سال ۲۰۲۳، گفت برنامه‌های آموزشی و تامین تجهیزات نظامی مسکو باید بر اساس تجربیات جنگ‌های سوریه و اوکراین باشد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول