اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

سقف پاداش بازنشستگی 520 میلیون تومان می‌شود/مالیات 30 درصدی حقوق بیش از 34 میلیون تومانی

بر اساس لایحه بودجه 1402 حقوق ماهانه بیش از 34 میلیون تومان مشمول 30 درصد مالیات خواهد شد.

سقف پاداش بازنشستگی 520 میلیون تومان می‌شود/مالیات 30 درصدی حقوق بیش از 34 میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بر اساس بند «و» تبصره 12 لایحه بودجه 1402 در سال آینده سقف معافیت مالیاتی و مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به میزان 84 میلیون تومان در سال معادل حقوق ماهانه 7 میلیون تومان در سال خواهد بود که تا این رقم معاف از مالیات خواهد شد.

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر خواهد بود. نسبت به مازاد 84 میلیون تومان تا مبلغ 168 میلیون تومان 10 درصد مالیات تعلق می‌گیرد نسبت به مازاد 168 میلیون تومان تا مبلغ 276 میلیون تومان 15 درصد نسبت به مازاد حقوق سالانه 276 میلیون تومان تا 408 میلیون تومان معادل 20 درصد مالیات و نسبت به مازاد 480 میلیون تومان در سال یا معادل 34 میلیون تومان در ماه مالیات 30 درصدی وضع می‌شود.

همچنین پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت در ازای 30 سال خدمت حداکثر تا مبلغ 520 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.

*حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده 6.3 میلیون  تومان خواهد بود

لایحه بودجه 1402 که امروز از سوی دولت به مجلس ارائه شد، توجه ویژه‌ای به معیشت مردم، کارکنان و بازنشستگان دارد.بر اساس تبصره 12 این لایحه در بخش حقوق و دستمزد آمده است در سال 1402 حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات،‌سازمان انرژی اتمی و سایر مشمولان قانون کار در این دستگاه‌ها به شرح زیر افزایش می‌‌یابد.

1. ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان متوسط 20 درصد بر اساس آخرین حکم کارگزینی بگونه‌ای افزایش می‌یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای قرارداد کار معین و کارکنان خدمات پزشکی و پیراپزشکی نسبت به مدت کارکرد از 70 میلیون ریال کمتر نباشد.

2- حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌های اجرایی به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی از 63 میلیون ریال کمتر نباشد.

در اجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی وحق اولاد موضوع بند 4 ماده 68 قانون مدیریت کشوری شاغلان و بازنشستگان به ترتیب 2280 و 1050 و معادل ریالی امتیاز یاد شده برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگی پرداخت تعیین می‌شود.

حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر حقوق‌بگیران، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به میزان 20 درصد افزایش می‌‌یابد. همچنین مستمری‌‌ها و سایر حمایت‌ها متناسب با آن به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.مستمری والدین شهدا معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول