اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته| از مشتری جدید کی‌روش و بازیکن قاچاقچی تا کنایه‌های پرسپولیسی و برکناری متجاوز فرانسوی

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش هم بودجه تیم‌های صنعتی فوتبال اعلام شد و هم سرمربی تیم ملی کشورمان مشتری جدیدی پیدا کرد و بازیکن اسبق پرسپولیس هم به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شد.

جنجالی‌های هفته| از مشتری جدید کی‌روش و بازیکن قاچاقچی تا کنایه‌های پرسپولیسی و برکناری متجاوز فرانسوی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، این هفته ورزش کشور تحت تاثیر مباحث مالی و بورسی سرخابی‌ها بود و مصاحبه‌های دو مدیرعامل استقلال و پرسپولیس حسابی خبر ساز شد.

اتفاقات جنجالی این  هفته  ورزش را با هم مرور می‌کنیم:

* اعلام بودجه تیم‌های صنعتی‌ لیگ برتر

«حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی‌سازی میزان بودجه تیم‌های صنعتی لیگ برتر را به این ترتیب اعلام کرد: تیم سپاهان ۳۲۵ میلیارد تومان، مس رفسنجان و مس کرمان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و آلومینیوم اراک ۱۳۰ میلیارد تومان در لیگ بیست و دوم هزینه کرده‌اند.

 رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین پرهزینه‌ترین باشگاه لیگ را استقلال دانست و گفت: باشگاه استقلال با احتساب خرج مازادی که داشت، پُرهزینه‌ترین تیم در فصل جاری است؛ درحالی که طی فصول قبل این عنوان در اختیار تیم‌های صنعتی بود.

* تیم ملی و تیم امید همچنان بدون سرمربی 

 انتخاب سرمربی تیم ملی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، هر روز یک گزینه‌ برای سرمربیگری معرفی می‌شود از کی‌روش تا برانکو و...  ولی هنوز تیم ملی بدون سرمربی است.

حمید سجادی وزیر ورزش هم در این خصوص گفت: پولادگر معاونت مربوطه ما که با فدراسیون‌ها در ارتباط و تعامل است، مسئولیت این حوزه را برعهده دارد و خواستم که با فدراسیون فوتبال در تعامل باشند و پیگیری کنند تا زودتر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مشخص شود. وزارت ورزش در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نظر خاصی نمی‌دهد، زیرا مسئولیت فنی برعهده فدراسیون‌ها است و قاعدتاً باید فدراسیون فوتبال نظر فنی را در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه بدهد. البته تیم امید هم همچنان بلاتکیف و بدون سرمربی است. 

* دستگیری بازیکن اسبق پرسپولیس؛ به جرم مواد مخدر

آنتونی استوکس بازیکن سابق تراکتور و پرسپولیس که سابقه بازی در آرسنال و سلتیک را هم در کارنامه دارد، جمعه هفته گذشته در دوبلین و در حالی که ۴۰۰۰ پوند کوکایین همراهش بود، دستگیر شد!استوکس و همراهش، در پایان یک تعقیب‌وگریز توسط پلیس، خودروی خود را رها کردند و در حال فرار بودند! طبق اعلام نشریه sundayworld محکومیت برای رانندگی «خطرناک» تا ۶ ماه حبس دارد، در حالی که محکومیت برای نگهداری مواد مخدر که ممکنه در صورت تایید کوکائین بودن این ماده به وجود بیاید - حداکثر تا ۷ سال حبس را در پی دارد.

به این ترتیب احتمالا این بازیکن پرحاشیه فوتبال به زندان محکوم شود. استوکس در زمان کرونا بعد از اینکه تقریبا تمام دستمزدش را از پرسپولیس گرفته بود حاضر به بازگشت به کشورمان نشد و از این تیم رفت!

* تحریف نام تاریخی«خلیج فارس» توسط رئیس متهم!

برگزاری مسابقات فوتبال در کشور عراق با عنوان جعلی باعث شد که اینفانتینو رئیس فیفا هم از واژه جعلی در صفحه شخصی‌اش استفاده کند که ایرانی‌ها درس خوبی به این رئیس سوئیسی فیفا دادند فردی که متهم است و به تازگی در سوئیسی مورد بازجویی قرار گرفته است. البته اینفانتینو در حال نابودی فوتبال جهان هم هست و حتی می‌خواهد لیگ قهرمانان اروپا را هم بهم بزند. 

خوان لاپورتا، رییس بارسا در خصوص اینفانتینو گفته: من با باشگاه‌های دخیل صحبت کردم و بعضی از آنها واقعا تیم‌های قدرتمندی هستند. گفته می‌شود که آنها به دنبال گرفتن حمایت هستند و به فیفا گفتند که اگر از سوپرلیگ حمایت کند، حاضر هستند در جام جهانی باشگاه‌ها بازی کنند و به این ترتیب لیگ قهرمانان را نابود کنند! و همه ما می‌دانیم که اینفانتینو دوست دارد چفرین( رئیس یوفا)  را بکشد.

* مسی به الهلال می‌رود؟

رسانه‌های خارجی مدعی شدند لیونل مسی قراردادش را با پاری سن ژرمن تمدید نمی‌کند و راهی الهلال عربستان می‌شود. طبق اعلام CNN مسی بعد از دیدار پاری سن ژرمن برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا راهی عربستان می‌شود و با دستمزد 395 میلیون دلار در سال با الهلال قرارداد امضا خواهد کرد. پیش از این النصر عربستان کریس رونالدو را با رقمی نجومی به خدمت گرفته بود.

* موضع عضو هیات مدیره استقلال علیه بازیکنان

حجت کریمی هنگام ورود به محل جلسه مدیران باشگاه استقلال برای دقایقی با هواداران این تیم به گفت‌وگو پرداخت. یکی از هواداران استقلال که سعی داشت گلایه‌های خودش را به گوش عضو هیات مدیره این باشگاه برساند، خطاب به او گفت: شما اینجا پول بیت‌المال می‌گیرید، کارتان درست است و ان‌شاءالله همیشه درست باشد.کریمی عنوان کرد: به قرآن من یک قِران هم پول نگرفته‌ام!

در ادامه هوادار استقلال گفت: شما اینجا مسئولیت دارید، اگر بازیکن، مربی و یا هر یک از عوامل مثل دوران محمود فکری کم‌کاری می‌کند و در کار تیم و هوادار می‌گذارد، همین امروز اخراج کنید.

عضو هیات مدیره استقلال پاسخ داد: این را باید شما، هواداران پیگیری کنید. پول‌های آن‌چنانی می‌گیرند و باید درست بازی کنند. این حرف را کسی تا به حال نزده بود. می‌ترسند که هوادار چیزی بگوید. این را هم می‌گویم که هوادار بداند یک هزار تومانی هم نگیرند به زمین نمی‌روند، حتی نمی‌روند تمرین کنند!

در ادامه یکی از هواداران استقلال از عضو هیات مدیره باشگاه خواست همین امروز از این بازیکنان کسر قرارداد کند.

* کشتی لالیگایی!

 بازیکنان بارسلونا و اتلتیکو‌مادرید در بازی دیروز وسط زمین کشتی گرفتند و هر دو اخراج شدند. این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع بارسا تمام شد.  کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا مجازات درگیری جنجالی بازی بارسلونا با اتلتیکو مادرید را اعلام کرد.در این بازی جنجالی فران تورس بازیکن بارسا با ساویچ مدافع اتلتیکو به شدت درگیر شدند.

تورس در این درگیری از موهای ساویچ کشید و در مقابل بازیکن اتلتیکو مثل یک کشتی گیر او را به زمین زد.این درگیری عجیب هر دو بازیکن با کارت قرمز از سوی داور مجازات شدند. اما کمیته انضباطی هم به دلیل برخورد خشونت آمیز این دو بازیکن آنها را دو جلسه محروم کرد.دو باشگاه بارسلونا و اتلتیکو 10 روز فرصت دارند تا به این حکم کمیته انضباطی علیه بازیکنان اعتراض کنند. 

* جنگ رسانه‌ای فتح‌الله‌زاده

علی فتح الله زاده  مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت‌هایی را مطرح کرد و در بخشی از حرف‌هایش گفت:"ما ۲۴۰ میلیارد تخلف داریم و این را من نگفته ام، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است. گفته‌اند ما ۴۰۰ هکتار زمین داریم؟ مردم کجاست این ۴۰۰ هکتار زمین یا مکان هایی که گفته اند زمین خریدیم؟! من تماس گرفته ام و همگی گفته اند که ما اصلا چنین قراردادی نداریم".

فتح‌الله‌زاده با طعنه گفت: می‌گویند بمب ترکانده اند. بمب ترکاندن هنر می خواهد. بمب ترکانده ام که خسرو حیدری، نکونام، مجیدی، رحمتی و سوپر استار تیم رقیب یعنی هاشمی نسب به استقلال آمده است.

* 20 میلیارد تومان درآمد پرسپولیس از قرارداد 600 میلیاردی!

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم در نشست خبری خود حرف های جنجالی زیادی زد و گفت: طلبکار حقیقی و حقوقی هم زیاد داشتیم. از 25 سال پیش وقتی دیدند خصوصی شده و به بورس رفته و پولی آمده، طلبکار داشتیم. از سال 76-75 یا 80 و 85 طلبکار داشتیم که یکی یکی آمدند و طلب‌هایشان را خواستند. مقداری را مرتفع کردیم و مابقی را هم به مرور زمان انجام می دهیم.120 میلیارد از بدهی گذشته را داده‌ایم.

وی افزود: یکی از معضلاتی که الان داریم؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی که برگرفته از مشکلات اقتصادی جامعه است. روزگاری شرکت های زیادی آمادگی داشتند اسپانسر شوند ولی امروز باید دنبال اسپانسر بگردیم چون کمتر شرکت یا بنگاه اقتصادی است که با این وضعیت اقتصادی حاضر باشد که بیاید و تبلیغ بدهد. آن هم به بنیه اقتصادی جامعه بر می‌گردد. امیدواریم این مشکلات مرتفع شوند. هم جایگاه باشگاه و هم جایگاه ورزش بالاتر است...قرارداد 600 میلیاردتومانی که صحبتش بود تا روز آخری که با آنها بودیم زیر 20 میلیارد به ما دادند. اگر نصف این پول 300-200 میلیارد محقق می‌شد ما کارهای زیادی می توانستیم انجام بدهیم.

درویش همچنین به فتح الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال کنایه زد و گفت: ما نمی‌توانیم وعده‌های عجیب و غریب بدهیم. البته او محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: بخش بزرگی از بدهی های ما از زمان مدیران قبلی است!

* برکناری رئیس متجاوز فدراسیون فوتبال فرانسه

ماجرا از جایی شدت گرفت که لوگرائت رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اظهارات تندی را علیه زیدان بر زبان آورد و گفت: اگر زیدان برای سرمربی‌گری تیم ملی فرانسه به او زنگ هم بزند، جواب او را نخواهد داد. این اظهارات با واکنش‌های تندی مواجه و او مجبور به عذرخواهی شد.در نهایت در جلسه اضطراری روز چهارشنبه  رأی به کنار گذاشتن «نوئل لوگرائت» از سمت ریاست این فدراسیون داده شد . در این جلسه «فلیپه دیالو» معاون لوگرائت به عنوان رئیس موقت فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شد.

رسانه‌های فرانسوی پیشتر خبر داده بودند «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم به این ماجرای جنجالی ورود کرده و به «میشل پلاتینی» برای هدایت فدارسیون فوتبال فرانسه آماده‌باش داده است.

* کی‌روش سرمربی تیم ملی چین!؟

ادعای تازه از یک سایت محلی چین: «کی‌روش» سرمربی تیم ملی چین می‌شود. یکی از سایت های خبری چینی ادعا کرده کارلوس کی‌روش و کادرفنی‌اش پیشنهاد اتحادیه فوتبال چین برای مربیگری تیم ملی این کشور را پذیرفته‌اند و قرار است مسیر مربیگری این تیم آسیایی را در پیش بگیرند. دستمزد درخواستی کی‌روش در میان کاندیداهای هدایت تیم چین، رقم  زیادی نیست. 

حقوق ماهیانه کی‌روش در تیم ملی ایران ۵۰ هزار یورو و حقوق سالانه او کمتر از ۶۰۰۰ هزار یورو بوده که معادل بیش از۴ میلیون یوان چینه. این رقم برای اتحادیه فوتبال چین کاملاً مقرون به صرفه است.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌های قطری می‌گفتند او به زودی سرمربی تیم ملی قطر خواهد شد! البته با این حال او هنوز یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی ما هم هست!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول