اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امام جمعه قزوین: «بانوان» از ارکان موثر و نقش آفرین در جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه زن جایگاه والایی در دین اسلام دارد، گفت: بانوان رسالت سنگین مادری، رسالت تربیت فرزند و نیروسازی برای جامعه را بر عهده دارند، هر دانشمند و انسان فاخر، هر رهبر و معلمی اعم از زن یا مرد، محصول این کانون انسان‌پرور است.

امام جمعه قزوین: «بانوان» از ارکان موثر و نقش آفرین در جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از مجموعه بانوان شهرداری قزوین که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن برگزار شد، با بیان اینکه زن جایگاه والایی در دین اسلام دارد، اظهار کرد: بانوان رسالت سنگین مادری، رسالت تربیت فرزند و نیروسازی برای جامعه را بر عهده دارند، هر دانشمند و انسان فاخر، هر رهبر و معلمی اعم از زن یا مرد، محصول این کانون انسان‌پرور است.

وی با بیان حدیثی به اهمیت جایگاه مادر در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: مردى خدمت پـیامبر صلی الله علیه و آله آمد و گـفت اى رسول خدا به چه کسى نیکى کنم؟ فرمود به مـادرت، عـرض کرد، بعـد از او بـه چه کسى؟ فـرمود به مادرت، گفت سپس به چه کسى؟ فرمود به مادرت سـؤال کرد سپس به چه کسى؟ فـرمود به پـدرت و این حدیث به خوبی اهمیت جایگاه مادر بودن را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: دلیل این حجم از اهمیت برای مادر این است که زن و مادر کانون محبت خانواده است، خودش هم بسیار عاطفی است، شاید آن اندازه محبتی که باید برای مادر اعمال شود، یک چندم این محبت باید برای پدر اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده در مسائل بسیار مهم فرقی بین زن و مرد نیست، خداوند در آیه 97 سوره نحل می‌فرماید هر کس کار خوب انجام دهد، فرقی نمی‌کند مرد یا زن باشد، کسی که کار خوب می‌کند باید مؤمن باشد، آدم‌ها اگر آدم بمانند ما آن‌ها را به حیات طیبه زنده می‌کنیم و این ارزشمندترین جایگاه برای هر انسانی محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند در یکی از شب‌های جمعه من نماز خواندن مادرم را تماشا می‌کردم، آنقدر رکوع و سجده کرد و دعا خواند تا سپیده صبح سر زد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: حضرت ادامه می‌دهند و می‌فرمایند من دیدم مادرم همه را اسم برد و برای همه دعا کرد اما برای خودمان دعا نکرد، عرض کردم مادر برای همه دعا کردی، پس خودمان چه؟ حضرت زهرا (س) پاسخ دادند «الجار ثم الدار»، یعنی اول همسایه، بعد خودمان؛ این به معنای تمدن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) ولایت‌مدار بود و جان خود را پای ولایت امیرالمؤمنین (ع) گذاشت، حضرت زهرا (س) بسیار اهل ذکر بود، همه ما به این خصلت محتاج هستیم، اهل ذکر به کسی نمی‌گویند که لب‌هایش می‌جنبد اما عقلش خبردار از این ذکر نمی‌شود، قرآن می‌گوید ذکر آن است که هستی انسان، جان و دل آدم را به لرزه در می‌آورد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: این خصلت نیاز به معرفت و حلال‌خوری دارد، کسی که حرام خورده تا وقتی که بمیرد نمی‌فهمد ذکر چیست، اگر کسی حلال خورد، حلال گفت، حلال دید، حلال شنید، کینه و عداوت را از دلش دور کرد، معرفت پیدا کرد و بنده خدا شد، چنین آدمی وقتی ذکر می‌گوید دلش هم تکان می‌خورد.

وی تصریح کرد: همه ذکر در قرآن است، سرتاسر قرآن ذکر است، نماز برای ذکر است، خداوند می‌فرماید نماز را بر پا کنید شاید ذکر نصیب شما شود و به این مقام برسید، هر کس با ذکر خدا ارتباط نگیرد و خودش را در پناه قرآن قرار ندهد و در بن‌بست‌ها و فشارهای زندگی پناهگاه خدایی به نام ذکر پیدا نکرده باشد، خیلی به او سخت می‌گذرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول