اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

متقاضی ساخت بیمارستان شهر جدید سهند در صدد ساخت بیمارستان خصوصی بود/ مستنداتی مبنی بر موسسه خیریه به دانشگاه ارائه نشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فرد متقاضی ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند در صدد ساخت بیمارستان خصوصی در این مجموعه بود.

متقاضی ساخت بیمارستان شهر جدید سهند در صدد ساخت بیمارستان خصوصی بود/ مستنداتی مبنی بر موسسه خیریه به دانشگاه ارائه نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات موضوعات مطرح شده در خصوص بیمارستان شهر جدید سهند، اظهار کرد: حدود دو سال گذشته یعنی آذرماه سال ۱۳۹۹ شرکتی به نام آذر فدک خوزستان به عنوان موسسه خیریه به موضوع ورود کرده و اقدام به اخذ موافقت اصولی برای ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به نام شخص حقیقی کرده است.

وی ادامه داد: زمین این مجموعه از طریق شرکت عمران شهر جدید سهند به شرکت فوق اختصاص داده شده و شرط اختصاص این زمین ساخت بیمارستان توسط این شرکت بوده است.

احمدیان گفت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت این شرکت دوازده ماه فرصت داشت تا اسناد ملکی مورد تأیید وزارت متبوعه  را در سامانه مربوطه بارگذاری کند، در طول این دوازده ماه متاسفانه این شرکت نتوانست مستندات مورد نیاز را از جمله مستندات مربوط به موسسه خیریه را در سامانه بارگذاری کند.

وی، مرجع تصمیم‌گیری در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری بیمارستان را وزارت بهداشت عنوان و تصریح کرد: در طول این دو سال بیش از ۱۰ جلسه توجیهی برای نمایندگان این شرکت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز  تشکیل شد اما فرد متقاضی شخصا به هیچ عنوان به دانشگاه مراجعه نکردند.

احمدیان افزود: مدارک بارگذاری شده دو بار از طریق وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و هر دو بار به علت عدم رعایت موارد قانونی رد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: همچنان که مردم عزیز شهر جدید سهند مستحضر هستند در زمان کلنگ‌زنی بیمارستان عنوان شده بود که شرکت مربوطه به عنوان مجموعه خیرساز به این موضوع ورود کرده است اما در این مدت هیچ مدرکی دال بر ایجاد موسسه خیریه و یا اقداماتی که این موسسه پیش از این در عرصه بهداشت و درمان انجام داده باشد به دانشگاه و وزارت بهداشت ارائه نشد و این فرد ساخت بیمارستان خصوصی را پیگیری کرده است.

وی، اهلیت فرد سرمایه‌گذار و یا خیّر در بحث بیمارستان‌سازی را نیز مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در بررسی مستندات و اساسنامه این شرکت مشخص است که این شرکت شرایط قانونی برای ساخت این بیمارستان را ندارد، این شرکت به هیچ عنوان در سابقه فعالیت خود امورات مربوط به بهداشت و درمان را نداشته و این شرایط به عنوان یکی از اصلی‌ترین اصول برای ما مورد توجه است.

وی متذکر شد: یکی دیگر از مشکلات این بود که موافقت اصولی ساخت بیمارستان به فرد حقیقی واگذار شده اما زمین به شرکت حقوقی واگذار شده است در صورتی که برای ادامه فرآیند باید این موافقت توسط شرکت حقوقی و با درج مستندات مربوط به خیریه بودن صورت می‌گرفت.

وی، ساخت بیمارستان خصوصی در شهر جدید سهند را منطقی ندانست و گفت: با توجه به بافت جمعیتی شهر جدید سهند ساخت بیمارستان خصوصی جوابگوی نیاز مردم این منطقه نیست ما در تلاش هستیم تا مرکز درمانی بستری را با تعرفه‌های دولتی در این شهر راه‌اندازی کنیم و اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته است.

احمدیان از تجهیز بیمارستان شهر اسکو در طی ماه‌های اخیر خبر داد و ابراز کرد: توسعه و تجهیز بیمارستان شهر اسکو در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گرفته است و اخیراً دستگاه سی تی اسکن بیمارستان نصب شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان نیز به روز شده  و در ادامه نیز توسعه بیشتر بیمارستان را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

پایان پیام/۶۰۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول