اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلالی: همکاری نظامی سازنده ایران و روسیه به پیش می‌رود

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در یک مصاحبه با رسانه روس اعلام کرد که همکاری نظامی دو کشور به صورت سازنده ادامه خواهد یافت.

جلالی: همکاری نظامی سازنده ایران و روسیه به پیش می‌رود

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ مهدی علاس زاده: سفیر تهران در مسکو با روزنامه روسی «ایزوستیا» مصاحبه کرده و در آن به سوالاتی درباره روابط نظامی تهران و مسکو و موضع ایران در قبال مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها پاسخ داده است.

منابع رسانه‌ای در روسیه شامل خبرگزاری «تاس»، روز پنجشنبه (امروز) مصاحبه کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با «ایزوستیا» را منتشر کردند.

طبق این گزارش‌ها، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که همکاری ایران و روسیه در حوزه نظامی به صورت پایدار و سازنده در چارچوب منافع مشترک تقویت می‌یابد.

کاظم جلالی تصریح کرد: «تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع مشترک در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های نظامی از مدت‌ها پیش توسعه یافته و به شکل سازنده، پایدار و به طبع صلح‌آمیز پیش می‌رود. هر دو طرف به روابط گسترده‌تر در چارچوب جهانی قواعد شناخته شده بین‌المللی علاقه‌مند هستند».

وی در پاسخ به سوالی درباره اتهام‌زنی‌های اوکراینی و حامیان غربی آن به ایران مبنی بر تامین پهپاد برای روسیه جهت استفاده در جنگ، تاکید کرد که موضع تهران بارها از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اعلام شده است. وی افزود: «یک گروه از متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست‌های ویژه‌ای در این خصوص برگزار کردند».

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که تهران از کی‌یف و مسکو می‌خواهد برای پایان دادن به درگیری‌ها وارد گفت‌وگو شوند. به گفته جلالی، ایران بیش از یک بار آمادگی خود را برای کمک به چنین گفت‌و‌گوهایی به عنوان میانجی اعلام کرده است.

دیپبمات ارشد ایرانی مستقر در مسکو البته این موضوع را هم تاکید کرد که بحران اوکراین ریشه «در سیاست‌های تحریک آمیز ناتو و غرب» دارد.

کاظم جلالی افزود: «البته ما (درگیری نظامی) را راهی برای دستیابی به توافق نمی‌دانیم. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک، ضرورت دارد».

مقام‌های تهران و مسکو پیش از این بارها اتهام‌زنی‌های اوکراین و حامیان غربی آن را درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه رد کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم این موضوع را «اخبار جعلی» خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای ساخت داخل استفاده می کند.

کاظم جلالی در بخش دیگری از مصاحبه به سوال روزنامه ایزوستیا درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های غیرقانونی ایران پاسخ داد.

وی با بیان آمادگی ایران برای حصول توافق در مذاکرات وین، روی مواضع غیرقانونی آمریکایی‌ها و فقدان اراده سیاسی واشنگتن دست گذاشت.

جلالی گفت: «ایران همواره بر آمادگی خود برای یک توافق خوب و باثبات تاکید کرده است. اگر ایالات متحده با نشان دادن اراده سیاسی قوی، به منافع ملی خود و سایر طرف‌های برجام توجه کند و به سرعت از خود انعطاف نشان دهد، در مورد توافق به شرایط پایدار دست خواهیم یافت».

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول