اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار اسد دیدار با مسئولان ترکیه را به پایان اشغالگری گره زد

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاد ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که لازمه اثر بخشی هر گونه دیدار با مسئولان ترکیه این است که اشغالگری پایان یابد و حمایت از تروریسم هم متوقف گردد.

بشار اسد دیدار با مسئولان ترکیه را به پایان اشغالگری گره زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الکساندر لاورنتینف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط راهبردی مسکو-دمشق و مکانیزمهای ارتقای آن را بررسی کردند. در این نشست، همچنین اوضاع در سطح منطقه و بین‌الملل بررسی شد.

بشار اسد گفت که جنگ سیاسی و رسانه‌ای، شدیدترین جنگ در حال حاضر است و این مسئله مستلزم وضوح و ثبات بیشتر در مواضع سیاسی است. لذا سوریه از عملیات ویژه نظامی روسیه در دونباس حمایت می‌کند.

 

لاورنتینف هم  تأکید کرد، روسیه از مواضع سازنده سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین قدردانی می‌کند و کشورهای زیادی در جهان هستند که به پیروزی روسیه ایمان دارند.

وی با بیان اینکه با وجود فشارهای آمریکا و همپیمانانش برای منزوی کردن روسیه و سوریه شکست خورده است، تصریح کرد، باید از تحولات سریع در جهان نهایت استفاده را برد.

این مقام روس، نشست وزاری دفاع روسیه، ترکیه و سوریه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روسیه معتقد است که ادامه چنین دیدارهایی و ارتقای آن به سطح وزیر خارجه، اهمیت دارد.

بشار اسد هم گفت که این دیدارها برای اینکه مثمر ثمر باشد، باید مبتنی بر هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی بین سوریه و روسیه باشد تا «اهداف و نتایج ملموسی که سوریه از این دیدارها در پی آن است، محقق شود؛ لذا باید این نشستها بر مبنای اصول ملی حکومت و مردم [سوریه] مبتنی بر پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم باشد».

در همین ارتباط، وزنامه «آیدینلیک» ترکیه دوم دی ماه چاری به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه احتمالاً قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که احتمالاً در ماه می (اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود،‌ با رئیس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

این روزنامه ترکیه در این خصوص نوشت: «دیدار بین رئیس‌جمهور (ترکیه) رجب طیب اردوغان و بشار الاسد رئیس‌جمهور سوریه احتمالاً‌ در مرحله سوم روند عادی‌سازی روابط برگزار خواهد شد».

در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه اشاره شده که تصریح کرده بود تمایلی به طولانی شدن روند عادی‌سازی روابط ندارد و به وضوح از احتمال دیدار با همتای سوری خود خبر داده بود.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول