اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره مناطق محروم مازندران/ توجه به 3 نیاز جوانان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه در حوزه ورزش راهبرد نخست این اداره، توسعه و شتاب بخشی به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره با رویکرد و اولویت مناطق محروم است، گفت: حدود ۷۰ پروژه نیمه‌کاره داریم.

تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره مناطق محروم مازندران/ توجه به 3 نیاز جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، بعد از وقفه‌ای طولانی، جلسه شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران به میزبانی اداره ورزش تنکابن برگزار شد و مباحث مختلف ورزشی در حوزه ورزشی و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

*لزوم تقویت نگرش اسپانسری و سرمایه‌گذاری در ورزش

مظاهر معافی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با حضور در جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران،خواستار نگاه ویژه به حوزه جوانان شد و بیان کرد: نگاه به حوزه جوانان، نگاه گسترده‌تری است و قطعا در برنامه‌ریزی‌های مدیران مجموعه، حوزه ورزش و جوانان انتظار همه مردم است، که به حوزه جوانان نگاه ویژه‌ای شود.

فرماندار تنکابن با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی زیادی در شهرستان‌ها داریم، بیان کرد: با نگاه سازنده می‌توان با اولویت قرار دادن پروژه‌های نیمه‌تمام و مولد سازی، داشته‌های سازمان را تقویت و حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه، نگاه به ورزش و جوانان را باید توسعه دهیم، افزود: تقویت نگرش اسپانسری و سرمایه‌گذاری در ورزش می‌تواند تاثیرگذار باشد و به تحول ورزش استان کمک کند.

معافی با بیان اینکه، اماکن ورزشی بلااستفاده در شهرستان‌ها باید مدیریت شود، خواستار تشکیل شرکت‌ها و تعاونی‌های ورزشی شد و گفت: در جمع ورزشکاران و فضاهای عمومی، شرکت‌ها و تعاونی‌های ورزشی باید شکل بگیرد که با این تشکل‌ها می‌توان، در عرصه قراردادهای بهره برداری‌ها حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: این ساختار می‌تواند بسیار کمک حال ورزش باشد تا یک درآمد پایدار برای ادارات شهرستان به وجود بیاید.

معاون استاندار باری دیگر با تاکید بر توجه به امور جوانان، اظهار کرد: ما برای جوانان و نوجوانان محتوای ذهنی و فکری به نحو مطلوب فراهم نکرده‌ایم. ذهن جستجوگر این جوانان به دنبال مظروف می‌گردد و متاسفانه دشمن از این موقعیت استفاده کرده است.

معافی افزود: ما منابع کم نداریم ولی بسیار با حساسیت باید در این بخش، ورود کرد و باید از افراد کارشناس خبره استفاده شود تا شبهات جوانان ما افزایش پیدا نکند.

فرماندار ویژه تنکابن در پایان خاطرنشان کرد: مسئله مهم و حائز اهمیت کشور بدون شک مسئله جوانان است که باید به آن توجه شود.

*کشف جوانان مستعد با استعدادیابی و برنامه‌ریزی  

حجت الاسلام سیدمهدی هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن با حضور در جلسه شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، به توجه همه‌ی مسؤولان و خانواده‌ها بر تربیت نسل جوان تاکید کرد و گفت: همه در قبال تربیت نسل جوان مسؤولیت دارند.

وی با بیان اینکه، جوانان نیاز به سیاستگذاری دارند، افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان وظیفه‌ی خطیری در بحث جوانان دارد که نباید گذاشت بحث ورزش مسائل مربوط به جوانان را تحت تاثیر خود قرار دهد بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های منظم و کارشناسی در دو بخش ورزش و جوانان کارهای ارزشمندی صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان تنکابن با بیان اینکه، اسلام هم تاکید فراوانی بر نسل جوان جامعه داشت، اظهار داشت: اگر ریل گذاری خوبی برای جوانان داشته باشیم این قطار خیلی خوب حرکت خواهد کرد.

وی به اهمیت شناسایی استعدادها اشاره کرد و گفت: باید استعدادیابی درستی صورت گیرد. اگر امکانات خوبی در اختیار استعدادها قرار گیرد می شود قهرمانان زیادی را در شهرها و روستاها کشف کرد.

امام جمعه شهرستان تنکابن ادامه داد: در ورزش باید شناسایی استعدادها صورت گیرد و سرمایه گذاری بشود و همچنین رابطه‌ها حذف گردد تا جوانان مستعد ما پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام سید مهدی هدایتی با بیان اینکه، ورزش یک ضمانتی در بین خانواده‌ها است، گفت: اگر جوانان ما سراغ ورزش بروند، قطعا دنبال بسیاری از آسیب‌ها نخواهد رفت. باید برای جوانان برنامه داشته باشیم.

*لزوم آسیب شناسی در امر ورزش و تجدید و اصلاح ساختار اقتصاد ورزش

سیدشمس‌الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، برگزاری شورای اداری اداره‌کل ورزش و جوانان در شهرستان تنکابن را به فال نیک گرفت و ضمن تبریک روز زن و روز مادر و اظهار کرد: ورزش و جوانان دو‌ امر مهم و پیچیده در کنار هم قرار گرفته اند که دو مقوله بسیار مهم هستند.

وی افزود: برای موفقیت در این دو مقوله نیازمند برنامه‌های راهبردی عملیاتی است.

حسینی خواستار توجه به امر جوانان شد و ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانند شکاف‌های موجود در بحث جوانان را پوشش دهد، ادارات ورزش و جوانان است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی: باید برای شکاف‌های موجود بینشی فکر کرد. سلسله نشست‌هایی با متخصصان باید برگزار شود و با آسیب شناسی باید رویکردی مناسب را اجرایی کرد. 

حسینی با بیان اینکه، من بخشی از شخصیت و زندگی‌ام در ورزش سپری شده است و با ورزشکاران زندگی کرده‌ام، افزود: در بحث ورزش چند مسئله اصلی داریم. ورزش ما در مجموع خیلی دولتی و متکی به دولت شده است و هنوز نتوانستیم این مسئله را حل کنیم و همین باعث شد اقتصاد ورزشی ما در تنگنا قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد ورزش‌مان را حتما تجدید ساختار کنیم، گفت: کمتر دیدم در مدیریت‌های ورزشی به این تجدید ساختار به جدیت بپردازند. اماکن و املاک خوبی داریم ولی نتوانستیم آنها را به خوبی بهره برداری کنیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس عنوان کرد: در حوزه جوانان بحث آسیب شناسی و در امر ورزش هم تجدید و اصلاح ساختار اقتصاد ورزش مهمترین دغدغه ماست.

حسینی از ظرفیت بالای ورزش مازندران گفت و اظهار کرد: مازندران از نظر افتخارآفرینی در متوسط ورزش کشور بالاتر از خیلی از استان‌های دیگر است و در برخی رشته ها آوازه جهانی دارد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس در پایان ضمن تشکر از هیأت‌های ورزشی، بیان کرد: درخصوص رشته‌ای مثل کشتی، دغدغه مان کمتر است، البته در برخی رشته‌ها عقب هستیم که باید برایش فکر و برنامه‌ریزی کرد.

*ورزش مازندران ستاره خلیج خزر است

محمدهادی لقمانپور مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با حضور در جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار کرد: مازندران استان برخوردار و مورد اهمیت وزارت ورزش و جوانان است.

لقمانپور افزود: این مدال‌آوری و این افتخارات، مازندران را به لحاظ ورزشی در وزارت ورزش و کل ورزش کشور شاخص کرده است.

وی با بیان اینکه، ورزش مازندران ستاره خلیج خزر است، بیان کرد: ما در مازندران نمایندگی ادارات زیادی داریم اما کمبود نیروی انسانی ضعف اساسی دستگاه ورزش است. 

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، در پایان با تاکید بر نگاه به امور جوانان، اظهار کرد: اگر از امروز جوانان را تربیت کردیم و اعتماد به نفس آنها را بالا بردیم و با مشارکت دادن آنها در امور احساس بالندگی را در آنها تقویت کردیم ، آینده کشور را تضمین و تقویت کرده ایم. زیرا آینده کشور ما در دست جوانان است.

* «برنامه مداری» سرلوحه دستگاه ورزش

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در این جلسه، ضمن تبریک ولادت بانوی دوعالم صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و روز مادر، اظهار کرد: به مانند سایر مناطق، ورزش غرب استان هم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

وی افزود: با حضور در این شهرستان پیامی خواستیم بدهیم که فقط شهرستان‌های اطراف مرکز استان مورد توجه نیست و باید از شرقی ترین تا غربی ترین شهرستان مورد توجه قرار بگیرد .

عالیشان افزود: خدمت کردن به ورزش استان مازندران، افتخار بزرگی است و ما قدردان اشخاصی هستیم که در ورزش استان مازندران تلاش میکنند.

وی در بخشی از صحبت‌هایش به داشتن تقوای الهی، اشاره کرد و بیان کرد: همه ما در ورزش باید جهادی کار کنیم و انظباط اداری را رعایت کنیم. 

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران با اشاره به اینکه، از ورزش توقع زیادی می‌رود، بیان داشت: ما دستگاه فرهنگی هستیم و فضای ورزش باید جلوتر از همه فضاهای اقتصادی و علمی و .. باشد. 

عالیشان با بیان اینکه، باید خدمت صادقانه داشته باشیم، افزود: همه ما باید وجدان کاری را رعایت کنیم و کم فروشی نداشته باشیم.

وی خواستار حرکت بر مدار برنامه شد و افزود: برنامه مداری را باید سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و نباید دچار روزمرگی شویم. 

عالیشان با بیان اینکه، نباید از حوزه جوانان غافل شویم ادامه داد: دستگاه‌های تخصصی مثل اداره ورزش و جوانان باید دارای برنامه باشد. باید هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان حتما برنامه عملیاتی و راهبردی داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران با اشاره به برنامه‌های راهبردی دستگاه ورزش، بیان داشت: در حوزه ورزش راهبرد اول ما توسعه و شتاب بخشی به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره با رویکرد و اولویت مناطق محروم است. 

عالیشان افزود: حدود ۷۰ پروژه نیمه‌کاره داریم که اغلب این پروژه‌ها در مناطق روستایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید از اماکن و داشته‌های خودمان به عنوان سرمایه‌های اصلی مراقبت کنیم، افزود: سرمایه اصلی ما بعد از نیروی انسانی، همین اماکن ورزشی ما هستند.

عالیشان تصریح کرد: ساخت یک سالن ورزشی در سال های گذشته با ۲۰ میلیون تومان هزینه آماده و بهره‌برداری می‌شد ولی در حال حاضر همان فضا نیاز به میلیاردها تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: در بخش بهره‌برداری و نظارت بر آن هم باید تلاش کنیم که با برنامه پیش برویم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران از اهمیت آموزش گفت و بیان کرد: راهبرد دوم ما در دستگاه ورزش، توسعه ورزش قهرمانی است که آموزش و استعدادیابی هم زیر مجموعه همین بخش است.

عالیشان با اشاره به اینکه، ماموریت اصلی سازمانی ما توسعه ورزش همگانی است، افزود: راهبرد سوم ما توسعه ورزش همگانی است، که هم ورزش روستاها و هم ورزش همگانی در سطح شهر را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به ساماندهی امور جوانان، گفت: مهمترین راهبرد ما، تقویت ستادهای ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها است. 

عالیشان از تقویت اوغات فراقت جوانان گفت و بیان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان باید خیلی جدی گرفته شود چون بستر مناسبی برای ارزیابی و سیاست‌گذاری مشکلات و نیازمندی‌های جوانان است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: نیازمندی‌های امروز جوانان ما در راس آن اشتغال، ازدواج مسکن و آسیب‌های اجتماعی که وجود دارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول