اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

لبنان: درصدد‌ خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی هستیم

وزیر کشاورزی لبنان با تاکید بر نبود خطر ناامنی غذایی در کشورش گفت که برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی راهبردی و دستیابی به خودکفایی دارد.

لبنان: درصدد‌ خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی هستیم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی در دولت پیشبرد امور لبنان در گفت‌وگو با اسپوتنیک با بیان اینکه مشکلی در خصوص امنیت غذایی در لبنان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر همه مواد و کالاها در لبنان موجود و در دسترس است و حتی ما برخی کالاها را صادر نیز می‌کنیم.

وی در عین حال با اشاره به سقوط ارزش پول لبنان و بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور گفت: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد برای لبنانی‌ها دشوار خواهد شد، زیرا قدرت خرید برخی کم شده است؛ از همین رو ما با کمک همه دوستان لبنان برای تثبیت و ثبات امنیت غذایی این کشور تلاش می‌کنیم.

وزیر لبنانی با اشاره به تلاش جدی کشورش برای دستیابی به خودکفایی در همه محصولات کشاورزی گفت: برخی محصولات فعلا ظرف یکی دو سال آینده نمی‌توانیم در آن به خودکفایی برسیم که گندم آماده شده برای آرد نمونه آن است. با این حال ما امسال ۱۵ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم داشته‌ایم که آرد مورد نیاز سه ماه مردم این کشور را تامین کرد.

حاج حسن افزود: ما برای خودکفایی، چه در بحث گندم و چه در بقیه محصولات، خود تلاش می‌کنیم و هم  محصولاتی لبنانی نظیر مرکبات، موز و سیب زمینی و سایر سبزیجات و بقیه میوه ها هم صادر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت کشاورزی لبنان با همکاری نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که برخی از آن‌ها در اتحادیه اروپا شریک هستند، طرح‌ها و برنامه‌هایی را تدوین کرده است و امیدواریم که شرکای کلیدی در این طرح ها باشیم که اولاً ظرفیت تولید لبنان را بالا می‌برد و ثانیاً به تأمین امنیت غذایی لبنان در سطح پایدار کمک می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول