اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا و ژاپن برای تنش‌زایی در منطقه بهانه می‌آورند

وزارت خارجه چین ضمن ابراز مخالفت با اتهام‌زنی آمریکا و ژاپن به این کشور، از واشنگتن و توکیو خواست که ذهنیت جنگ سرد علیه پکن را کنار بگذارند.

پکن: آمریکا و ژاپن برای تنش‌زایی در منطقه بهانه می‌آورند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امضای توافقنامه‌های همکاری نظامی بین آمریکا و ژاپن، و معرفی چین به‌عنوان بزرگترین چالش راهبردی دو کشور، با واکنش تند پکن همراه شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) طی نشست خبری گفت: «ما به شدت با بیانیه واشنگتن و توکیو درباره اینکه چین بزرگترین چالش راهبردی آنها در منطقه است، مخالف هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ با بیان اینکه آمریکا و ژاپن برای متشنج کردن اوضاع در منطقه بهانه می‌آورند، توضیح داد: «ما از واشنگتن و توکیو می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند و از ایجاد دشمنان خیالی دست بردارند».

وی درباره دامن‌زدن انگلیس به تفکرات جدایی‌طلبانه در منطقه هنگ‌کنگ نیز گفت: «هنگ‌کنگ به چین بازگشته است و مداخلات بریتانیا در این زمینه غیرقابل قبول است. لندن به‌دنبال بی‌ثبات کردن منطقه است».

این دیپلمات چینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آمریکا با سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری باعث تضعیف نظام اقتصادی بین‌المللی می‌شود، اظهار داشت: «ما از ایالات متحده می‌خواهیم که جنگ سرد جدید را متوقف کند و از حوزه فناوری برای تحمیل سلطه‌گری خود استفاده نکند».

طبق این گزارش، وانگ درباره گزارش‌ها از خیزش موج جدیدی از سویه‌های ویروس «کووید۱۹» تصریح کرد: «ما با شفافیت کامل در مورد ویروس کرونا برخورد می‌کنیم و در ارتباط دائمی با سازمان بهداشت جهانی در مورد انواع جدید آن هستیم».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اتهام‌زنی‌های آمریکا به چین درباره شیوع مجدد همه‌گیری کووید۱۹، گفت: «ایالات متحده باید با توجه به تعداد افراد مبتلا به انواع جدید ویروس کرونا در این کشور، به طور شفاف برخورد کند».

پیش از این، وزیران خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن طی نشست خبری در واشنگتن ضمن اعلام خبر امضای توافقنامه‌های همکاری دوجانبه، چین را بزرگترین چالش راهبردی مشترک دو کشور معرفی کردند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول