اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دمشق: آمریکا با اشغال منابع نفتی و تحریم‌ها موجب رنج مردم سوریه شده است

وزیر نفت سوریه در وبینار بین‌المللی صدای جنوب هند، تهاجم تروریستی علیه کشورش و اشغال منابع نفتی سوریه توسط آمریکا را عامل کاهش تولید نفت و رنج مردم این کشور توصیف کرد.

دمشق: آمریکا با اشغال منابع نفتی و تحریم‌ها موجب رنج مردم سوریه شده است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، «بسام طعمه» وزیر نفت سوریه در جلسه‌ای با عنوان «امنیت انرژی و توسعه... نقشه راه شکوفایی» در قالب وبینار «صدای جنوب» که دولت هند طی امروز و فردا  برگزار کرده است،  از چالش‌های پیش روی کشورش در زمینه انرژی گفت.

او با بیان اینکه جنگ تحمیلی تروریستی علیه سوریه موجب کاهش شدید تولید نفت، گاز و برق در این کشور شد، گفت: اشغالگری آمریکا در بخش‌هایی از خاک سوریه از جمله منابع نفت و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت سوریه موجب رنج زیادی برای مردم این کشور در تامین نیازهای لازم برای گرم کردن، پخت و پز، کشاورزی و غیره است.

 

 

بسام طعمه از شرکت‌های هندی با تجربه زیاد خواست تا در پروژه‌های سوریه خواه در اکتشاف نفت و گاز در خشکی و دریا و سرمایه‌گذاری در نفت شیل یا در انرژی‌های تجدیدپذیر  بادی یا خورشیدی مشارکت کنند.

وزیر نفت سوریه به دعوت همتای هندی خود در این وبینار حضور داشت که در راستای آمادگی این کشور برای میزبانی از اجلاس گروه بیست که ریاست فعلی آن را برعهده دارد، برگزار شده است.

در جلسه امنیت انرژی وبینار صدای جنوب وزرای نفت کشورهای سوریه، هند، آذربایجان، عراق، الجزائر، ونزوئلا، لیبی، سومالی، زامبیا، بلاروس و بحرین حضور داشتند که به بررسی چالش‌های پیش روی حوزه انرژی جهان پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول