اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: گفت‌وگوهای مهم و ضروری با سید حسن نصرالله داشتم

وزیر امور خارجه درباره دیدارش با دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه گفت‌وگوهای مهم و ضروری با سید حسن نصرالله داشتم، گفت: بی تردید، مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد.

امیرعبداللهیان: گفت‌وگوهای مهم و ضروری با سید حسن نصرالله داشتم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفرش به بیروت با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد در توئیتر درباره این دیدار نوشت: «با آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت‌‌وگوهایی مهم و ضروری داشتم. در راستای تامین حداکثری امنیت منطقه، مقاومت بی‌تردید در بهترین شرایط خود قرار دارد.»

وی افزود: «گفت‌وگو و همکاری موثر منطقه‌ای، بهترین گزینه برای امنیت، پیشرفت و توسعه جمعی است.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت همتای لبنانی دیشب وارد بیروت شد، امروز (جمعه) ۲۳ دی ماه با مقامات لبنانی از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد. وی قرار است در مقصد دوم این سفر به دمشق برود.

وی در سفر به بیروت با دبیرکل حزب الله لبنان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر خارجه در پایان این سفر در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: دیداری مهم و نکاتی ضروری مورد توجه ما در این نشست بود. آقای سید حسن نصرالله آخرین وضعیت منطقه را از نگاه ارزیابی‌های حزب الله لبنان بیان کرد و ما در خصوص موضوعات مهمی همچون پرونده یمن، وضعیت در اوکراین و افغانستان و مذاکرات هسته‌ای و آنچه مداخلات برخی از کشورها در اغتشاشات اخیر در ایران را شامل می‌شد گفت‌وگو کردیم.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جعلی نتانیاهو در فلسطین اشغالی آخرین وضعیت را مورد ارزیابی قرار دادیم و اطمینان حاصل کردیم مقاومت در لبنان در بهترین وضعیت خود قرار دارد و همچنین در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اطمینان حاصل کردیم که مقاومت در فلسطین، چه در حماس و چه در جهاد اسلامی و سایر گروه‌های جهادی در بهترین وضعیت قرار داد و این بدان معناست که تامین حداکثری امنیت ملی ایران و منطقه مورد توجه جدی ماست و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود با بحران‌هایی چند لایه دست و پنجه نرم می‌کند. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، این سومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از تصدی این سمت است. او در مهر ماه سال گذشته و همچنین فروردین امسال سفری به بیروت داشت و با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول