اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کاهش علاقه کارمندان به کار در متا و اپل/ اپل و متا دیگر جزو بهترین مکان‌ها برای کار نیستند

شرکت اپل و متا در رتبه بندی که توسط سایت گلسدور در مورد صد مکان بهتر برای کار منتشر می شود؛ تنزل قابل ملاحظه ای کردند به طوری که دیگر در لیست جا ندارند.

کاهش علاقه کارمندان به کار در متا و اپل/ اپل و متا دیگر جزو بهترین مکان‌ها برای کار نیستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از 9to5Mac، شرکت اپل برای بیش از یک دهه به عنوان یکی از بهترین ها برای کار در نظر گرفته می شد. این شرکت همیشه در صدر رتبه بندی 100 بهترین مکان برای کار (که توسط سایت  گلسدور انجام شود) قرار داشت. با این حال، رتبه بندی سال 2023 به تازگی منتشر شده و اپل دیگر در آن لیست نیست.

براساس CNBC دو شرکت بزرگ فناوری اپل و متا در رتبه بندی 100 بهترین مکان برای کار در سال 2023 غایب هستند. به طور دقیق تر، هر دو شرکت در سال گذشتهرضایت کارمندان را کسب نکردند.

متا در سال 2021، جایگاه 11 را داشت در حالی که اپل در رتبه 31 بود. اما در سال 2022، این شرکت ها به ترتیب با رفتن به جایگاه 47 و 56 افت قابل توجهی داشتند. رتبه بندی گلسدور بر اساس بررسی های ارسال شده توسط کارمندان این شرکت ها در این پلتفرم انجام می شود. گلسدور برای رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳، صدها هزار شرکت با حداقل هزار کارمند را بین اکتبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کرد.

دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد گلسدور می‌گوید که نبود اپل و متا در رتبه‌بندی امسال جالب است، زیرا هر دو شرکت در دهه گذشته هرگز از فهرست خارج نشده‌اند. به عنوان مثال، اپل در 15 سال گذشته در این رتبه بندی بوده است، در حالی که متا (فیسبوک سابق) از سال 2011 در این لیست قرار داشته و حتی در گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

اپل در سال‌های اخیر نسبت به سایر شرکت‌ها سیاست سخت‌گیرانه‌تری برای دورکاری وضع کرده است. بسیاری از کارمندان اپل را ترک کردند، زیرا این شرکت از آنها خواسته بود حداقل سه روز در هفته حضور داشته باشند.

از سوی دیگر، متا در نوامبر2022 اخراج گسترده ای را داشت. 13درصد از کارکنان متا به دلیل کاهش درآمد شرکت اخراج شدند. البته این موضوع باعث شده تا کارکنانی که در آنجا به کار خود ادامه می‌دهند نگران اخراج‌های دسته جمعی بعدی باشند. درآمد متا در سه ماهه سوم مالی 2022 با 4درصد کاهش به 27.71 میلیارد دلار رسید.

یان گودفلو مدیر بخش یادگیری ماشین اپل، در ماه می 2022، به دلیل مخالفت با خط مشی کار حضوری، شرکت را ترک کرد. در سال 2021، چندین مدیر اجرایی نیز به دلیل سیاست بازگشت به دفتر اپل، شرکت را ترک کردند.

در سال گذشته بسیاری از کارمندان اپل به دلیل عدم برخورد شرکت با گزارش های مربوط به آزار جنسی و رسیدگی نکردن به این موضوع  نارضایتی خود را ابراز کرده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول