اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سازمان حج و زیارت امضای وبیناری تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۲ را تکذیب کرد+پاسخ فارس

در حالی که خبرگزاری فارس مطلبی با عنوان امضا شدن تفاهم‌نامه حج تمتع 1402 به صورت وبیناری منتشر نکرده، سازمان حج و زیارت از محتوای منتشر شده چنین برداشتی داشته و آن را تکذیب کرده است.

سازمان حج و زیارت امضای وبیناری تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۲ را تکذیب کرد+پاسخ فارس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته خبری مبنی بر امضای تفاهم‌نامه حج تمتع ۱۴۰۲ بین ایران و عربستان از سوی روابط عمومی سازمان حج و زیارت منتشر شد و خبرگزاری فارس در پایان این خبر به انجام تفاهم وبیناری برای حج آینده و دعوت سعودی‌ها برای حضور مسؤولان حج کشورمان در نمایشگاه دستاوردهای الکترونیکی کردن روند حج اشاره کرد. (اینجا بخوانید)

بر همین اساس هم سازمان حج و زیارت این خبر فارس که البته محتوای اصلی آن دریافتی از سوی سازمان حج و زیارت بود، تکذیب کرد که متن آن به شرح ذیل است:

«خبرگزاری فارس در خبر مربوط به امضای تفاهمنامه حج تمتع میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان اشاره کرده است که وزارت حج و عمره عربستان جلسه رسمی به منظور وضعیت حج تمتع با مسؤولان ایرانی برگزار نکرده و تفاهم‌نامه اصلی به صورت وبیناری بین دو کشور مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

ضمنا جلسه وبیناری معاون حج و عمره و تنی چند از همکاران سازمان حج وزیارت با تنی چند از مسئولان وزارت حج و عمره سازمان روز یک شنبه سیزدهم آذرماه و به عنوان مذاکرات اولیه به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر حج ۱۴۰۲ (۱۴۴۴ قمری) و ارائه خدمات شایسته به حجاج کشورمان برگزار شد.

طرفین در مذاکرات وبیناری بر ضرورت تعامل درخصوص موضوعات مطرح شده جهت ارایه خدمات شایسته به ضیوف الرحمان که از کشورمان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، تاکید کرده بودند و امضای تفاهمنامه به سفر رئیس سازمان حج وزیارت و هیئت همراه به عربستان و نشست با وزیر حج و عمره عربستان در دی ماه موکول شد.

بر همین اساس حسینی و هیئت همراه روز شنبه هفدهم دی ماه به دعوت وزارت حج و عمره عربستان عازم این کشور شدند و تفاهمنامه حج تمتع ۱۴۰۲ میان وی و و زیرحج و عمره عربستان در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی بعد از بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط با حج تمتع سال جاری به امضا رسید. ضمنا جزییات این تفاهمنامه بعد از بازگشت رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه به میهن اسلامی، اطلاع رسانی خواهد شد.

بنابراین ضمن تکذیب خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس، تاکید می‌گردد که شایسته است این خبرگزاری اخبار مربوط به حج وزیارت را از منبع اصلی خود که همان روابط عمومی سازمان حج وزیارت می‌باشد دریافت و منتشر نماید».

تکذیبیه سازمان حج و زیارت درباره خبر فارس در حالی منتشر می‌شود که دعوت اصلی از مسؤولان حج عربستان به منظور حضور در اکسپوی حج بوده است که البته سعودی‌ها نه تنها از مسؤولان حج کشورمان، بلکه از مسؤولان سایر کشورها نیز دعوت کرده بودند. همچنین وزیر حج عربستان که در حاشیه این مراسم حضور داشته، با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و در ضیافت شام نیز از هیأت ایرانی حج و زیارت استقبال کرد.

علاوه بر این، به گفته منابع آگاه حضور هیأت ایرانی در عربستان به دعوت مؤسسه مطوفین حجاج ایران در عربستان و به منظور حضور در نمایشگاه اکسپو حج بوده که در حاشیه این مراسم نیز وزیر حج عربستان با مسؤولان ۱۹ کشور همچون ایران اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

همچنین مذاکرات حج آینده در قالب وبینار انجام شده و تفاهم اصلی صورت گرفته بود و خبرگزاری فارس نیز در مطلب منتشر شده به این امر اشاره کرده بود.

در حج تمتع امسال نیز سعودی‌ها با توجه به اینکه دیرهنگام از پذیرش زائران خارج خبر داده بودند، تفاهم‌نامه حج را به صورت وبیناری نهایی کرده و کم‌تر از ۵۰ درصد سهمیه کشورها به حج تمتع مشرف شدند.

همان‌طور که در خبر فارس مشاهده می‌شود، این خبرگزاری در محتوای منتشر شده به نهایی کردن تفاهم‌نامه حج به صورت وبیناری اشاره کرده و از امضای این تفاهم‌نامه به صورت وبیناری مطلبی منعکس نکرده بود.

به گزارش فارس، با توجه به اعلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امسال ۸۵ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که البته رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود در سفر به عربستان و دیدار با سعودی‌ها سعی در افزایش این سهمیه و اعزام ۹۰ هزار ایرانی به حج آینده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول