اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارفرمای اکبری، از اعدام او ناراحت شد!

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس از اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی لندن ابراز ناراحتی کرد.

کارفرمای اکبری، از اعدام او ناراحت شد!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توییتری به اعدام  علیرضا اکبری واکنش نشان داد. 

او در این پیام مداخله‌جویانه ضمن ابراز ناراحتی از اعدام جاسوس انگلیس اعلام کرد «از اعدام علیرضا اکبری شهروند بریتانیایی-ایرانی در ایران متحیر شدم» و سپس مدعی شد: «این اقدامی بی‌رحمانه و بزدلانه توسط یک رژیم وحشی بود که احترامی برای حقوق بشر مردم خود قائل نیست». او در پایان این پیام، با خانواده و دوستان عامل سرویس جاسوسی لندن که به دار مجازات آویخته شد، ابراز همدردی کرد. 

صبح امروز (شنبه، ۲۴ دی) مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داد حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد. 

به گزارش فارس، براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است. (جزئیات بیشتر)

پیش‌تر هم وزارت خارجه انگلیس به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری خبر داد، واکنش نشان داده بود. روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نوشت: «ما از خانواده آقای اکبری حمایت می‌کنیم و بارها پرونده او را با مسئولان ایرانی مطرح کرده‌ایم. اولویت ما آزادی سریع او است و بر درخواست خودمان برای دسترسی فوری کنسولی تأکید کرده‌ایم».

دقایقی بعد از این بیانیه مداخله‌جویانه هم جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس گفت «ایران بایستی اعدام علیرضا اکبری، شهروند انگلیسی-ایرانی را متوقف کرده و فورا او را آزاد کند».

وحشیانه خواندن اعدام اکبری از سوی کارفرمای او در حالی است که بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، این فرد اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/ ت 5

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول