اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲ شهر گیلان، نامزد معرفی به عنوان پایتخت شهر کتاب ایران

به گفته مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از شهرهای گیلان توانایی انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران را دارند.

۲ شهر گیلان، نامزد معرفی به عنوان پایتخت شهر کتاب ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخان‌ های عمومی گیلان و در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در تمامی استان‌های کشور گسترش یابد، اظهار کرد: باید با اتخاذ تصمیمات مختلف از فعالیت‌های فرهنگی شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان حمایت شود زیرا برخی از شهرهای گیلان توانایی انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران را دارند.

وی با تأکید بر لزوم بررسی دقیق در خصوص انتخاب شهر پایتخت کتاب در استان گیلان گفت: کسب عناوین روستای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران در گرو تلاش جمعی مسؤولان، مردم، خیران و دستگاه‌های فرهنگی استان بوده و در غیر این صورت نمی‌توان به موفقیت‌های بزرگ در عرصه کتابخوانی رسید.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان گیلان را یکی از استان‌های اثرگذار در حوزه فرهنگی دانست و بیان کرد: استان گیلان دارای چهره‌ها فرهنگی بسیار زیادی از جمله استاد دکتر محمد معین است که این امر نشان‌دهنده ظرفیت این استان در حوزه فرهنگی است لذا  باید به معرفی مفاخر کشور به جوانان و نوجوانان توجه کرده و هدف طرح پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب نیز همین مهم است.

به گفته جانعلی‌پور باید از ظرفیت‌های خوب موجود در استان گیلان برای کسب عنوان پایتخت کتاب نهایت تلاش از سوی متولیان انجام گیرد تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدرا از نامزدی شهرهای لاهیجان و فومن در طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد و اظهار کرد: در طی این مدت کتابخانه‌های عمومی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی گیلان فعالیت‌های مختلف و بسیار خوبی  را در راستای معرفی این دو شهر به عنوان نامزد طرح پایتخت کتاب ایران انجام دادند.

یاسر تقوی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های گیلان عمومی پیشگام معرفی فرهنگ و تمدن گیلان به جهانیان است، گفت: مسؤولان ما عزم جدی برای معرفی فرهنگ و چهره‌های فرهنگی به مردم دارند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول