اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیشنهاد ونزوئلا برای تشکیل بانک بین المللی انرژی

وزیر نفت ونزوئلا در وبینار صدای جنوب هند پیشنهاد این کشور برای ایجاد یک بانک بین المللی توسعه انرژی به منظور تسهیل دسترسی به منابع مختلف انرژی را مطرح کرد.

پیشنهاد ونزوئلا برای تشکیل بانک بین المللی انرژی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، ونزوئلا پیشنهاد ایجاد یک بانک بین‌المللی توسعه انرژی به منظور تسهیل دسترسی کشورها به منابع انرژی متنوع در بحبوحه بحران جهانی انرژی ارائه کرد.

طارق العیسمی، معاون اقتصادی رئیس جمهور ونزوئلا و وزیر نفت این کشور، پیشنهاد مذکور را در اجلاس مجازی «صدای جنوب» به میزبانی هند مطرح کرد و گفت که چنین بانکی از پروژه‌های متنوع سازی انرژی بهره مند خواهد شد و از آن حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در مرحله اول این پیشنهاد، نیازهای اساسی مردم از نظر دسترسی به منابع انرژی مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد باید برآورده شود.

العیسمی گفت: این بانک باید بر اساس اصل همبستگی در چارچوب همکاری بین کشورهای جنوب فعالیت کند.

وی از سرمایه‌گذاری بیشتر خارجی در کشور نفت‌خیز خود استقبال کرد و گفت: ونزوئلا آماده تولید، صادرات و امضای قرارداد وتوافق‌ها با تمام شرکت‌های انرژی در جهان است.

هند در جایگاه رئیس فعلی گروه بیست طی دو روز گذشته با برگزاری نشستی مجازی با  حضور بیش از صد کشور,​ به دنبال رساندن صدای کشور‌های در حال توسعه و به حاشیه رانده به کشور‌ها و قدرت‌های بزرگ است.

پایان پیام/ ت 44

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول