اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

جذب دانشجوی فنی حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت می‌شود/ ساماندهی فارغ‌التحصیلان در صنایع

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای با بیان اینکه بانک فارغ التحصیلان‌ این دانشگاه در حال تدوین است، گفت: به زودی نیاز سنجی صنایع در دانشگاه فنی و حرفه ای صورت می‌پذیرد که بر این اساس آموزش فارغ‌التحصیلان به سمت نیاز بازار و صنعت می‌رود.

جذب دانشجوی فنی حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت می‌شود/ ساماندهی فارغ‌التحصیلان در صنایع

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: از مسائل مهم چالش برانگیز،که به یک مسئله قدیمی برای دانشگاه‌ها تبدیل شده‌است، بحث ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها است، این ارتباط هنوز بین صنایع و دانشگاه‌های ما برقرار نشده است.

وی افزود:‌ پیوند بین دانشگاه و صنعت هنوز ایجاد نشده است، علت آن نیاز سنجی‌هایی‌ است که در صنعت وجود دارد اما این نیازسنجی‌ها با نوع آموزش‌هایی‌ که در دانشگاه ارائه می‌شود تطابقی ندارد. دانشگاه و صنعت هرکدام رسالت‌های جداگانه‌ای دارند، هیچ کدام هم قرار نیست کار دیگری را انجام دهند، پس نیازمند یک نظام واسط هستیم که کار صنعت و دانشگاه‌ را بتواند همزمان باهم انجام دهد.

خسرویان گفت: آن چیزی که در زیر ساخت‌ها درنظر گرفته می‌شود، بحث حوزه سلایق حرفه‌ای است، اگر بحث نظامات و استانداردهای صلاحیت حرفه ای تدوین شود، می‌تواند به این که سر فصل دروس در دانشگاه‌ها اصلاح شود، کمک کند و استانداردهای شغلی مورد نیاز در صنعت تدوین شود. این کار کاملا می‌تواند نیازهای صنعت و دانشگاه را واقعی‌ کند، به گونه‌ای که آموزش‌هایی که دانشجو در دانشگاه می‌گذراند، منطبق بر نیاز صنعت باشد.

* تدوین رشته‌های جدید فنی حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت  

وی گفت: برهمین اساس ما در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بحث در حوزه سلایق حرفه ای را شروع کرده‌ایم، بحث طرح آمایش آموزش‌ نیز در دانشگاه فنی حرفه‌ای شروع شده است که براین اساس رشته‌های جدید متناسب با نیاز صنعت تدوین می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بانک فارغ التحصیلان‌ این دانشگاه در حال تدوین است، گفت: به زودی نیاز سنجی صنایع در دانشگاه فنی و حرفه ای صورت می‌پذیرد که بر این اساس آموزش فارغ‌التحصیلان به سمت نیاز بازار و صنعت می‌رود. 

وی با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای در صنایع ساماندهی می‌شوند، گفت: این دانشگاه با صنایع مختلف تفاهم‌نامه‌هایی به منظور تربیت نیروی مورد نیاز آنها منعقد می‌کند که بر این اساس دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی جذب صنایع می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول