اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

تفقد رهبر انقلاب به نویسنده کتاب «خاتون و قوماندان»

مریم قربان‌زاده نویسنده کتاب «خاتون و قوماندان» از دریافت پیام مسرت‌بخش از سوی رهبر انقلاب درباره کتابش خبر داد.

تفقد رهبر انقلاب به نویسنده کتاب «خاتون و قوماندان»

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، کتاب «خاتون و قوماندان» نوشته مریم قربان‌زاده که روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است، مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است.

رهبر انقلاب: چه کار خوبی کردید که این حوادث را ثبت کردید

قربان‌زاده در گفت‌وگو با گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس بیان داشت:‌ معتقدم یک کتاب خودش باید خودش را پیش ببرد، خود باید دیده و خوانده شود. اینکه بخواهم از نظرات بزرگان انقلاب برای دیده شدن کار خودم استفاده کنم، پسندیده نمی‌دانم. ما باید خودمان و نوشته‌هایمان خرج انقلاب اسلامی شویم، نه اینکه انقلاب را خرج خودمان کنیم.

وی افزود: اما مسرت و شادمانی‌ام را نمی‌توانم با دوستانم شریک نشوم. از دفتر حضرت آقا تماس گرفتند و پیام انگیزه‌بخش و شادی آفرین‌شان را به حقیر رساندند: حضرت آقا فرمودند سلام ایشان را به شما برسانیم و پیامشان را بگوییم: «از خواندن کتاب خاتون و قوماندان لذت بردم. چه کار خوبی کردید که این حوادث را ثبت کردید».

درباره فرمانده شهید کتاب «خاتون و قوماندان» بیش‌تر بدانید

شهید علیرضا توسلی در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و در حوزه علمیه شهر اصفهان به کسوت طلبگی روی آورد. بعد از مدتی به قم رفت و در جوار بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دروس عالی حوزه را پی گرفت. بعد از دافع مقدس مدتی نیز به افغانستان رفت و در کنار مجاهدان با گروه طالبان جنگید. باز به ایران بازگشت و در ۱۰ سال آخر عمرش به کارگری ساختمان مشغول بود. با شروع روزهای پرالتهاب دمشق و حلب راهی سوریه شد تا جهاد را در این سرزمین ادامه دهد. او اعتقاد داشت اسلام، بدون مرز است و باید همیشه آماده جهاد بود.

سردار شهید علیرضا توسلی، پایه‌گذار لشکر فاطمیون در ۲۲ اردیبهشت سال ۹۲ بود که هسته اولیه این لشکر با حضور او و ۲۲ نفر از افغانستانی‌ها شکل گرفت. او روز ۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا به دست گروه تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول