اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش کارمندان بخش آمبولانس انگلیس به انتقادات نخست‌وزیر

کارمندان بخش آمبولانس در انگلیس نخست وزیر این کشور را متهم به «سیاه‌نمایی» علیه خود برای توجیه قوانین جدید برای سرکوب اعتصابات کردند.

واکنش کارمندان بخش آمبولانس انگلیس به انتقادات نخست‌وزیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارمندان خشمگین بخش آمبولانس در انگلیس دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر این کشور را به «سیاه‌نمایی» علیه کارمندان خدمات اورژانس در تلاش برای تصویب قوانین جنجالی جدیدی برای سرکوب اعتصاب‌ها کردند.

به نوشته نشریه «هافینگتون پست»، پیراپزشکان و دیگر اعضای اتحادیه «جی.ام.بی» در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس نوشتند، به خاطر برخی اظهارات اعضای دولت ریشی سوناک در روزهای اخیر «در بهت و حیرت فرو رفته‌اند» و به اعتقاد آنها «عمدا حمله‌ کردن دولت به کارمندان آمبولانس یک فضاحت است.»

در ادامه این نامه تصریح شده است: «ما شدیدا احساس خیانت به خود داریم چون دولت شما کارمندان آمبولانس را در چارچوب تلاش آشکارش برای حذف حق اعتصاب ما برجسته کرد. شما و وزرایتان باید از نحوه تلاشتان برای جلوه دادن ما به عنوان کسانی که به استانداردهای ایمنی اهمیت نمی‌دهیم خجالت بکشید؛ چیزی که اصلا به واقعیت نزدیک نیست.»

قرار است روز 23 ژانویه (سوم بهمن) اعتصاب کارمندان بخش آمبولانس انگلیس به اجرا در بیاید و اعتصابات بیشتری از سوی کارمندان بخش های دیگر هم برنامه‌ریزی شده است.

اخیرا «گرانت شاپس»، وزیر بازرگانی دولت انگلیس ادعا کرد، کارمندان آمبولانسهای انگلیس به دلیل قبول نکردن اجرای سطح حداقلی خدمات‌دهی در طول اعتصابات جان انسان‌ها را به خطر انداخته‌اند.

ریشی سوناک نیز هنگامی که روز چهارشنبه گذشته «لایحه اعتصابها» را به پارلمان انگلیس ارائه کرد، اعتصابات گسترده و فلج‌کننده‌ای که در ماه‌های اخیر به ویژه پیرامون تعطیلات سال نوی‌ میلادی گریبان کشورش را گرفت را «وحشتناک» توصیف کرد.

او به مجلس عوام انگلیس گفت: «چیزی که وحشتناک است این است که هم اکنون مردم نمی‌دانند آیا زمانی که با تلفن 999 (تماس با آمبولانس) تماس بگیرند آیا خدمات درمانی لازم را دریافت خواهند کرد یا خیر.»

در نامه اتحادیه «جی.ام.بی» تصریح شد، بحران‌زدگی در خدمات تقصیر کارمندان آمبولانس نیست و ماه‌ها قبل از اعتصابها خدمات این بخش با تاخیر همراه شده بود.

در ادامه این نامه عنوان شد: «کسانی مثل ما که کارمندان سازمان بهداشت ملی انگلیس هستند کشور را در زمان همه‌گیری همراهی کردند و حالا هم داریم نهایت تلاشمان را برای تعامل با بحران در این سازمان انجام می‌دهیم. این چیزی است که دولت شما تحت هدایت خودش گرفته و باید به خاطرش مسئولیت قبول کند.»

این اعضای وابسته به بخش خدمات اورژانس انگیس در ادامه این نامه نوشتند: «ما خواهان روابطی سازنده با دولت برای صحبت بر سر حقوق و ارتقای جدی شرایط خدمات در بخش آمبولانس هستیم. اما شما دارید کاری می‌کنید که ما و همکارانمان در بخش آمبولانس احساس کنند علیه آنها سیاه نمایی شده است. لطفا با ما و اتحادیه‌های ما مذاکره کنید و همین حالا دست از حمله به ما بردارید.»

هفته گذشته همزمان با افزایش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور قوانین جدیدی را برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها پیشنهاد کرده که به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند. این طرح بحث برانگیز که در پارلمان انگلیس ارائه شده بر شش حوزه اصلی حمل و نقل، بهداشت، آموزش، آتش نشانی، امنیت مرزی و انرژی هسته‌ای متمرکز است.

گرانت شاپس گفته است که این اقدام برای تضمین امنیت عمومی ارائه شده است. شاپس اظهار داشت که  این قوانین مشابه قوانینی است که اینک در سایر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول