اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: سازمان ملل صلاحیت ایجاد دادگاه علیه روسیه را ندارد

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه ارائه طرحی در مجمع عمومی برای ایجاد دادگاه علیه مسکو «بی‌اعتبار» است، گفت این ایده مبهم و بیشتر سیاسی است تا قانونی.

مسکو: سازمان ملل صلاحیت ایجاد دادگاه علیه روسیه را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد گفت که این سازمان صلاحیت قانونی برای ایجاد دادگاهی ویژه جهت محاکمه مسکو به بهانه جنگ اوکراین را ندارد.

پولیانسکی شامگاه شنبه در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل صلاحیت ایجاد دادگاه ویژه علیه روسیه را ندارد، گفت چنین طرح‌هایی از نظر قانونی بی‌اعتبار هستند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ارائه هر گونه طرحی در مجمع عمومی از نظر حقوقی کاملاً بی‌اهمیت خواهد بود، زیرا مجمع عمومی چنین اختیاراتی را ندارد. این ایده در غرب رایج است و برای اهداف پوپولیستی و سیاسی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

این دیپلمات روس با بیان اینکه هیچ محتوای عملی در این ایده وجود ندارد، اظهار داشت: «به جز اینکه افراد جدی را بخنداند و شانه‌های خود را بالا بیندازند. این هنوز یک ابتکار بسیار مبهم و بیشتر سیاسی است تا قانونی».

پیش از این، «امینه جاپارووا» معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که کی‌یف در سال جاری پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد تشکیل دادگاه ویژه علیه روسیه را برای بحث و بررسی ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در آنکارا با بیان اینکه اوکراین به‌دنبال ممنوع کردن قانونی مذاکره با مسکو است، گفته بود مقام‌های کی‌یف خواهان تداوم جنگ هستند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول