اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: شاهد ارتقاء کمّی و کیفی فیلم‌های ارائه‌شده به جشنواره فیلم فجر هستیم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از استقبال گرم فیلم‌سازان از جشنواره فیلم فجر امسال خبر داد و گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال، شاهد ارتقاء کمّی و کیفی فیلم‌های ارائه‌شده به جشنواره هستیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: شاهد ارتقاء کمّی و کیفی فیلم‌های ارائه‌شده به جشنواره فیلم فجر هستیم

بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر جشنواره فیلم فجر در جلسه کمیسیون فرهنگی گفت: براساس آنچه آمارها نشان می دهند ما در جشنواره فیلم فجر امسال با استقبال گرم فیلم‌سازان از جشنواره مواجه هستیم.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال، شاهد ارتقاء کمّی و کیفی فیلم‌های ارائه‌شده به جشنواره هستیم.

نوباوه خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم‌هایی در حوزه دفاع مقدس با موضوعات مختلف عرضه و ارائه شده که از نمونه‌های آن می‌توان به فیلمی درباره شهید بروجردی، فیلم‌هایی درباره حصر آبادان، انفجار پالایشگاه آبادان و... اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به روند صدور مجوز برای فیلم‌ها، اظهار داشت: پیش از این دقت در صدور مجوز برای فیلم‌ها در مرحله صدور مجوز نمایش صورت می‌گرفت، این مسئله اعتراض فیلم‌سازان را به همراه داشت؛ چراکه فیلمساز پس از اخذ مجوز ساخت، فیلم خود را ساخته و سرمایه خود را هزینه می‌کرد و در مرحله صدور مجوز نمایش به دلیل وجود ایراداتی در فیلم‌نامه با مشکل مواجه می‌شد.

وی افزود: این مسئله از یک سو باعث هدر رفتن سرمایه فیلم‌ساز می‌شد و از طرفی هم اعتراض این قشر را به دلیل عدم صدور مجوز برای نمایش فیلم‌هایشان به همراه داشت.

نوباوه خاطرنشان کرد: با تصویب اخیر سازمان سینمایی دقت و وسواس برای ارزیابی فیلم‌ها در مرحله صدور مجوز ساخت انجام می‌شود و در صورتی که فیلم نامه به تأیید برسد، مجوز ساخت به سازنده فیلم داده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو شورای نمایش فیلم، اظهار داشت: پیش از این، پیش می‌آمد که سازندگان فیلم پس از کسب مجوز ساخت تغییری را در فیلمنامه‌های خود ایجاد می‌کردند و همین مسئله باعث شد تا مجوز نمایش به آنها داده نشود، اما در رویه جدیدی که در صدور مجوز ساخت فیلم در پیش گرفته شده، فیلمساز باید فیلم خود را طبق فیلم‌نامه‌ای که در زمان صدور مجوز ساخت به تأیید رسیده، بسازد و اگر تغییر یا تغییراتی را در آن اعمال کند، مسئولیتش بر عهده شخص فیلمساز است و مجوز نمایش به فیلمش داده نمی‌شود.

وی افزود: این مسئله باعث شده تا ما امروز شاهد ساخت فیلم‌هایی به دور از مسائل غیر اخلاقی و دیگر ایرادات و اشکالات باشیم.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول