اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

انتصاب «خسروپناه» فرصتی برای استمرار اسلامی‌سازی علوم انسانی

رئیس دانشگاه تهران در پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، حضور او در رأس دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فرصتی ممتاز برای تقویت جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی دانست.

انتصاب «خسروپناه» فرصتی برای استمرار اسلامی‌سازی علوم انسانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» نویدبخش دوره‌ای پویا برای همه دغدغه‌مندانی است که کارآمدسازی نظام اسلامی را از مسیر کارآمدی علم و دین در اداره جامعه جستجو می‌کنند.

متن پیام رئیس دانشگاه تهران به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شرح است:

«انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» نویدبخش دوره‌ای پویا برای همه دغدغه‌مندانی است که کارآمدسازی نظام اسلامی را از مسیر کارآمدی علم و دین در اداره جامعه جستجو می‌کنند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادوار مختلف با حضور شخصیت‌های اندیشمند و مؤثر، همواره سرفصل‌هایی که مورد تاکید و مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده است را نصب‌العین قرار داده و اسناد و مصوبات ارزشمندی برای اجرایی‌سازی آنها ارائه نموده است؛ لکن سکانداری جنابعالی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان چهره‌ای که همواره با نگاهی آسیب‌شناسانه به موضوعات و مواجهه‌ای خردورزانه با دیدگاه‌های متکثر، سعی در رقم زدن جریانی معرفتی و حکیمانه در تبیین علم دینی داشته‌اید، فرصتی ممتاز برای استمرار قدرتمندتر جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی است.

همان طور که استحضار دارید اساتید مبرز دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی» در ادوار مختلف و در شوراها و کارگروه‌های گوناگون ذیل آن دبیرخانه، حضوری فعال داشته و شورای عالی انقلاب فرهنگی را در مراحل تصمیم‌سازی و تدوین اسناد همراهی کرده‌اند. بدینوسیله آمادگی دانشگاه تهران را جهت گسترش همکاری‌ها و نقش‌آفرینی شایسته‌تر اعلام داشته و آرزوی دوره‌ای درخشان برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با درایت و هدایت جنابعالی دارم.»

رئیس دانشگاه تهران همچنین در پیام دیگری از اهتمام و تلاش سید سعیدرضا عاملی در مدت تصدی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.

متن پیام سید محمد مقیمی خطاب به عاملی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شرح است:

«بدین‌وسیله لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت اهتمام و تلاش عالمانه جنابعالی در مدت تصدی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز نمایم. امیدوارم همچون گذشته شاهد خدمات شما به جامعه علمی و فرهنگی کشور باشیم.

توفیق روزافزون جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند منّان خواستارم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول