اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

نهرودی: نیاز بوکس مربی خارجی طراز اول است/حاشیه نباشد، سجادی می‌تواند مثل دوران قهرمانی موفق باشد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: بوکس ایران به یک مربی خارجی طراز اول نیاز دارد، در غیر این صورت همین نفرات حاضر در شورای فنی می‌توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.

نهرودی: نیاز بوکس مربی خارجی طراز اول است/حاشیه نباشد، سجادی می‌تواند مثل دوران قهرمانی موفق باشد

سیدحسن صفوی - به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس بزرگسالان به مناسبت بزرگداشت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور نفرات سکونشین مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان طی روزهای 21 و 22 دی‌ماه در سالن بوکس شهید همت برگزار شد که در نهایت 23 نفر در جلسه کمیته فنی انتخاب و جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آوردند.

مصاحبه حسین نهرودی سرمربی تیم ملی بوکس را در ادامه می‌خوانید:

فارس: آقای نهرودی نفرات دعوت شده به  اردوی تیم ملی برحسب چه متر و معیاری  در کمیته فنی انتخاب شدند؟

ما براساس برنامه‌ای که تدوین کرده بودیم مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم و از بین نفرات حاضر در این مسابقات 2-3 نفر براساس نظر کمیته فنی به اردوی تیم ملی دعوت شدند. ممکن است چند نفر هم براساس نگاه فنی مدیر تیم ملی به اردوها اضافه شود. در واقع ما سقف نفرات در اردوها را تا 30 نفر در نظر گرفته‌ایم تا اگر تعدادی به اردوها اضافه شدند شرایط برای حضور آنها فراهم باشد. از ابتدای بهمن‌ماه اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد.

فارس:‌ اردوها متداوم در تهران برگزار خواهد شد یا فرصت برگزاری اردوی تیم ملی به شهرهای دیگر نیز داده خواهد شد؟

به هر حال نسبت به درخواست استان‌‌ها و شهرستان‌ها ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا اردوها در مناطق مختلف برگزار شود. براساس شرایط آب و هوایی در حال حاضر جنوب ایران می‌تواند برای برگزاری اردو به ما کمک کند. البته خوزستان درخواستی داشته که احتمالاً مرحله دوم اردوی ما در خوزستان برگزار خواهد شد.

فارس:‌ چه زمانی ترکیب اصلی تیم ملی برای حضور در رویدادهای سال آینده مشخص خواهد شد؟

این نفراتی که به اردو دعوت شده‌اند سوم اسفندماه در یک مسابقه داخلی شرکت خواهند کرد. ما به مدعیانی که از انتخابی‌ها جا مانده‌اند یکبار دیگر فرصت خواهیم تا در سوم اسفندماه شانس خود را مجدداً امتحان کنند. در آن فرصت پس از برگزاری مسابقات ترکیب اصلی تیم ملی مشخص خواهد شد. 

فارس:‌ گویا سه نفر از مربیان شما انتخاب شده‌اند و آیا باز هم به این نفرات اضافه خواهند شد یا خیر؟

بله، در جلسه شورای فنی از پنج کاندیدی که برای اضافه شدن به کادر فنی انتخاب شده بودند سه نفر از آنها به نام‌های فروتن گل‌آرا، همایون امیری و نهتانی به عنوان مربیان ثابت انتخاب شده‌اند. این مربیان مجری برنامه‌های تیم ملی خواهند بود. دو نفر دیگر نیز به مربیان ما اضافه خواهند شد. این مربیان افرادی هستند که بازیکن‌ساز بوده‌اند و بازیکنان آنها در  اردوی تیم ملی حضور دارند. این نفرات براساس نظر شورای فنی انتخاب شده‌اند. به هر حال حضور مربی که برای بازیکن خود زحمت می‌کشد در کنار تیم ملی می‌تواند یک احساس خوبی به بازیکن بدهد.

فارس:‌ آیا مربیان مدعو از استان‌ها نیز برای کسب تجربه و انتقال تجربه آنها به بوکسورهای شهرستان‌ها دعوت خواهند شا یا خیر؟

ما در صورتی که اردوهای‌مان در استان‌های مختلف برگزار شود این فرصت را به مربیان استانی خواهیم داد تا با حضور در اردوی تیم ملی در واقع به عنوان کلاس آموزشی از اردوها استفاده کنند. این فرصت به آنها داده خواهد شد تا تجربه کسب کنند و تجربیات خود را به بوکسورهای استان‌های خود انتقال دهند.

فارس:‌ شنیده شده شما قبول مسئولیت نمی‌کرده‌اید و با درخواست اعضای شورای فنی مسئولیت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گرفته‌اید آیا این موضوع صحبت دارد؟

باور کنید اصلاً علاقه‌ای برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی را نداشتم. به هر حال من 20 سال این مسئولیت را برعهده داشتم و اگر قرار بود خدمت کنم، خدمت کرده‌ام و وظیفه‌ام را ادا کرده‌ام اما با توجه به حواشی در بحث رفتن رئیس فدراسیون رخ داد شرایط به گونه‌ای رقم خورد که دوستان از من خواستند تا با کمک یکدیگر فضا را آرام کنیم. وقتی این درخواست را دیدم قبول مسئولیت کردم اما این قول را گرفتم که برای تیم ملی حتماً باید یک مربی خوب خارجی بیاورند.

فارس:‌ به نظر شما طی سال‌های اخیر حضور مربیان خارجی به بوکس ما توانست کمکی کند یا خیر؟

ما در طی این سال‌ها نزدیک به هشت مربی خارجی آورده‌ایم اما میخائیل اوفکی از مسکو به ایران آمد واقعاً در آن مقطع او به بوکس ایران خیلی کمک کرد. هنوز یادمان نرفته نزدیک یک دهه بوکس ایران تعطیل بود انصافاً او خیلی اثرگذار بود و به بوکس ما کمک کرد. در یک مقطعی نیز آ سه بال آمد او یک آدم آکادمیک بود بیشتر از آنکه در مورد مسائل فنی صحبت کند در مورد مسائل برنامه‌ریزی خیلی به ما کمک کرد او هم تأثیرگذار بود. این مربی به لطف هاشمی‌طبا به بوکس ایران کمک کرد.  بعد از آن چندین مربی به ایران آمد و رفت اما چنگی به دل نزد.

فارس:‌ به نظر شما در شرایط کنونی بوکس ایران نیاز به یک مربی درجه یک دارد یا خیر؟

برای اینکه بتوانیم بوکس ایران را در مسیر اصلی خود قرار دهیم باید یک مربی درجه یک و تراز اول بیاوریم در غیر این صورت همین مربیانی که در شورای فنی هستند می‌توانند به بوکس ایران کمک کنند. همین جوانان ما چیزی از مربیان خارجی کم ندارند. باید به این نفرات فرصت بدهیم.

فارس:‌ بالا بودن سن شما مورد انتقاد برخی‌ها قرارگرفته است اما از آن سو چهره‌های بزرگی توانمندی فنی شما را تأیید کرده‌آند نظر شما در رابطه با این صحبت‌ها چیست؟

به هر حال آنچه دوستان درباره سن من گفته‌اند دور از حقیقت نبوده است من سنم بالا ا ست. توان 30 سال گذشته را ندارم اما آقایان نباید فراموش کنند من قرار نیست بوکس بازی کنیم، کار فیزیکی انجام بدهم من با این سنی که دارم همچنان ورزش می‌کنم و بدنم بی‌تحرک نیست شاید از لحاظ جسمی مشکل داشته باشم اما از لحاظ مغزی مشکلی ندارم (باخنده) در حال حاضر نیز برنامه 14 ماه آینده را طراحی و تحویل وزارت ورزش و جوانان کرده‌ایم. کار من فنی و نظارت است. در واقع با مربیانی که در کنارم دارم کارهای آنها را نظارت می‌کنم. 

فارس:‌ از انتقادهایی که می‌شود آیا ناراحت نمی‌شوید؟

همه این بچه‌هایی که امروز در شورای فنی حضور دارند و آن یکی دو  نفری که نیستند همه اینها را من بزرگ کرده‌ام. این نفرات مثل فرزندان من هستند. من بارها گفته‌آم کاش استکی در جلسه شورای فنی حضور پیدا می‌کرد اما او نیامد و حتی مربیان کنار او هم در جلسه شورای فنی به من رأی دادند. همه عزیزان به من احترام گذاشتند و از آنها تشکر می‌کنم.

فارس:‌ نظر شما در مورد انتخاب سیدابراهیم موسوی به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی چیست؟

سید ابراهیم موسوی از قهرمانان بوکس است. وقتی کسی که در زندگی معیشتی خود موفق می‌شود این نشان می‌دهد که او یک مدیر است. او مدیریت در زندگی داشته که توانسته از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی داشته باشد. سید روح‌الله حسینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دو نفر از لحاظ مدیریت اقتصادی و شرایطی که دارند نشان داده‌اند در بحث مدیریت چقدر موفق بوده‌اند که توانسته‌اند در شرایط خوب اقتصادی قرار داشته باشند. در حال حاضر ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها کنار هم جمع شده‌اند و برای بوکس ایران با این شرایط آرزوی می‌موفقیت می‌‌کنم.

فارس:‌ سجادی وزیر ورزش و جوانان گویا نگاه ویژه‌ای به بوکس دارد. نظر شما در رابطه با او چیست؟

به هر حال طی سال‌های گذشته او از قهرمانان دو و میدانی بوده است. ما خاطرات خوبی با او داریم. ما یک رابطه دوستی با وزیر ورزش داریم که این دوستی ما به دوران قهرمانی او بازمی‌گردد. او در این مدت کوتاه نشان داده که به بوکس ایران خیلی لطف دارد. همه این نفراتی که در حال حاضر در فدراسیون بوکس مسئولیت گرفته‌اند تقریباً هم دوره با سجادی هستند و او همه نفرات را به خوبی می‌شناسد. آرزو می‌کنیم حواشی از وزیر ورزش دور باشد تا او همچون دوران قهرمانی خود در وزارت ورزش و جوانان نیز موفق باشد.

فارس:‌ صحبت پایانی...

با شرایطی که برای بوکس پیش آمده خوشبختانه همدلی در این بوکس به وجود آمد که خیلی زود حاشیه‌ها جمع شد. امیدوارم این روند همدلی همچنان ادامه داشته باشد تا در مسابقات پیش‌رو بوکس ایران موفق و پیروز باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول