اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده ارشد اوکراین: نمی‌توانیم موشک‌های «خا 22» روسیه را سرنگون کنیم

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعتراف کرد پدافند این کشور قادر به سرنگون کردن موشک‌های «خا 22» روسیه نیست.

فرمانده ارشد اوکراین: نمی‌توانیم موشک‌های «خا 22» روسیه را سرنگون کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اعتراف کرد که پدافند این کشور قادر به سرنگون کردن موشک‌های «خا ۲۲» روسیه نیست.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» فرماندهی نیروی هوایی اوکراین در فیسبوک نوشت که پدافند هوایی اوکراین قادر به سرنگونی موشک‌های خا ۲۲ نیست. روسیه از این نوع موشک در حمله اخیر به شهر «دنیپرو» در اوکراین استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، روسیه روز شنبه پنج موشک کروز خا ۲۲ از 5 بمب افکن دوربرد «توپولوف-۲۲» شلیک کرد. در حالی که رادار اوکراینی محل تقریبی پرتاب، ارتفاع و سرعت پرواز موشک را شناسایی کرد، اما نتوانست آن را ساقط کند.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین  گفت: «نیروهای مسلح اوکراین قدرت شلیک ندارند که بتواند این نوع موشک را سرنگون کند.»

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه، بیش از ۲۱۰ موشک از این نوع به خاک اوکراین شلیک شده است که حتی یک موشک نیز توسط سامانه‌های پدافند هوایی ساقط نشده است. حداکثر برد موشک خا ۲۲، ۶۰۰ کیلومتر است.

صبح روز شنبه، ۱۴ ژانویه حملات موشکی روسیه، پایتخت اوکراین را به لرزه درآورد.  به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، برخی از مقامات اوکراینی معتقدند که مسکو ممکن است از موشک‌های بالستیک استفاده کرده باشد که پدافند هوایی اوکراین قادر به رهگیری آن‌ها نیست. 

خبرنگار این روزنامه گزارش داد حملات جدید علیه کی‌یف در صبح امروز با استفاده از موشک‌های بالستیک که پدافند هوایی محدود اوکراین برای مقابله با آن‌ها مجهز نیست، انجام شد. طبق گزارش او، یک مقام اوکراینی در این خصوص مدعی شد، روس‌ها آشکارا دیدند که تقریباً همه موشک‌های کروز کُند سرنگون می‌شوند. 

در تحولی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین روند مثبتی را نشان می‌دهد و وی امیدوار است که نظامیان روس دستاوردهای بیشتری داشته باشند.

 پوتین به تلویزیون دولتی  این کشور گفت: «همه چیز در چارچوب برنامه وزارت دفاع و ستاد کل ارتش در حال پیشرفت است و من امیدوارم که نظامیان ما با نتایج نبرد خود ما را بیشتر خوشحال کنند.»

پایان پیام/./ ت 26

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول