اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

احتمال تغییر در ریاست سازمان حج و زیارت

در حالی که تنها 11 ماه از حضور سیدصادق حسینی به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت می‌گذرد، شنیده‌ها حاکی از تغییر ریاست این سازمان است.

احتمال تغییر در ریاست سازمان حج و زیارت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۹ بهمن‌ماه سال گذشته در حکمی سیدصادق حسینی را عنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب و در مراسم معارفه حسینی به لزوم پیگیری برای آسان و ارزان شدن سفرهای زیارتی اشاره کرد.

به نظر می‌رسید با تغییر رئیس سازمان حج و زیارت، روند گذشته متحول و تصمیم‌های جدیدی به نفع زائران اتخاد شود. اما اکنون با گذشت ۳۴۳ روز از حضور حسینی در سازمان حج و زیارت، تحولی در زمینه ارزان یا آسان شدن سفرهای زیارتی دیده نمی‌شود و حتی با نوسان نرخ ارز و نبود مدیریت مناسب، سفرهای عتبات با مشکلاتی مواجه شده که نه تنها دفاتر زیارتی، بلکه حتی زائران هم ترجیح می‌دهند به صورت انفرادی و کوتاه‌مدت به عتبات مشرف شوند. 

این امر در حالی است که سازمان حج و زیارت در سال‌های گذشته نه تنها سفر عتبات، بلکه در حوزه حج تمتع و عمره مفرده نیز فعال بود و ماهانه هزاران ایرانی به عربستان برای انجام عمره مفرده عازم عربستان می‌شدند، اما اکنون تنها فعالیت سازمان حج و زیارت در حوزه عتبات است و با برقراری حج تمتع برای زائران خارجی از حج گذشته، در زمینه حج نیز اقداماتی انجام شد.

در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر تغییر ریاست سازمان حج و زیارت شنیده می‌شود و چند گزینه نیز برای تصدی سازمان حج و زیارت پیشنهاد شده که به گفته منابع آگاه، محمدحسین هادیان، مدیرکل حراست وزارت ارشاد به عنوان گزینه اصلی مطرح است.

سیدصادق حسینی حدود ۱۱ ماه است که به عنوان ریاست سازمان حج و زیارت حضور دارد. پیش از این علیرضا رشیدیان به مدت ۳ سال رئیس سازمان حج و زیارت بود. حمید محمدی، سعید اوحدی، سیداحمد موسوی، علی لیالی، مصطفی خاکسار قهرودی، سیداحمد زرهانی و محمدحسین رضایی، ریاست سازمان حج و زیارت را در سال‌های بعد از انقلاب بر عهده داشته‌اند.

به گزارش فارس، دولت سیزدهم در حدود یک سال و نیم فعالیت، حمایت از حوزه زیارت را در دستور کار قرار داده است و حتی بودجه ۱۴۰۱ سازمان حج و زیارت به عنوان متولی سفرهای زیارتی خارج از کشور را ۷۰ درصد افزایش داد و در لایحه بودجه سال آینده نیز این بودجه را بیش از سه برابر کرده است. با وجود حمایت دولت از حوزه زیارتی، مسؤولان مربوطه نسبت به حمایت از سفرهای زیارتی اقدام عملی نکرده‌اند و دلیل اصلی برای تغییر در ریاست سازمان حج و زیارت نیز ایجاد تحول در این سازمان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول