اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

محدود کردن ویژه‌خواری‌ها رویکرد دولت سیزدهم است/ عرضه خودرو در بورس دائمی نمی تواند باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری هاست تا منفعت عامه مردم و دسترسی‌های آنها افزایش یابد.

محدود کردن ویژه‌خواری‌ها رویکرد دولت سیزدهم است/ عرضه خودرو در بورس دائمی نمی تواند باشد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی امروز در نشست اقتصادی تبیین مزایای عرضه خودرو در بورس کالا  که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد،  گفت: گاهی اوقات انصاف در قیمت‌گذاری فراموش می‌شود و یا دولت افق سودآوری در تولید را به نفع مردم می‌بندد که در این شرایط یافتن راهی میانه اهمیت می‌یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: بنابراین در این راه مقابله کردن با کسب درآمدهای ناشی از فعالیت‌های تولیدی که نه به سودآوری تولید کمک می‌کند و نه دسترسی و قیمت‌گذاری منصفانه را افزایش می‌دهد، اهمیت پیدا می‌کند که در هر دو مورد باید با سازوکارهایی که ویژه‌خواری را در کشور گسترش می‌دهد، مقابله شود.

خاندوزی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا افزود: ممکن است نقدهایی به صنعت خودرو باشد، اما برای سیاست‌گذار، مهم آن است که با توجه به نگاه و منفعت ملی انتخاب درستی داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد آگاهی در جامعه نخبگانی و با کمک رسانه‌ها، از منتقدانی که سازوکارهای جدید و کارآمدی در این خصوص ارائه کنند استقبال خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری‌ها است، گفت: تا منفعت عامه و دسترسی‌های مردم افزایش یابد و کاری کند که چشم‌انداز سودآوری برای تولید‌کنندگان بهتر از گذشته باشد. 

خاندوزی با بیان اینکه وزارت صمت متولی مدیریت صنعت خودرو و سیاست‌های آن است، گفت: وزارت اقتصاد در توافقی با وزارت صمت شرطی گذاشت مبنی بر اینکه در صورت ارائه برنامه بلند مدت، به واگذاری سهام دولت در خودروسازی ورود یابد و باید مساله بلند مدت تولید‌کنندگان و زنجیره قطعه‌سازی، واردات و ... به صورت یکپارچه با خواسته‌های مصرف‌کنندگان و رضایت آنها لحاظ شود. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: باید برنامه مدون داشت تا سیاستگذاری‌های صنعت خودرو طی پنج تا 10 سال آینده به صورتی باشد تا هم زمان با واگذاری‌ها در این صنعت به سرنوشت سایر خصوصی‌ها دچار نشود. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور دائم از شیوه عرضه خودرو در بورس کالا استفاده کرد، بیان داشت: باید بر این سند بلند مدت یک دوره مشخص وجود داشته باشد و به طور رسمی تعهد روشن دولت برای چند سال آینده مشخص شود تا به آسانی قابل تغییر نباشد. 

خاندوزی گفت: اگر مسیر توسعه صنعت خودرو در بلند مدت روشن نباشد بطور مستمر با تصمیمات لحظه‌ای در آن مواجه می‌شویم. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول