اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نگاه جزیره‌ای در حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی ناکارآمد است/ اقدامات هماهنگ برای توزیع سوخت در مناطق مختلف استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: نگاه جزیره‌ای در حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی ناکارآمد بوده و تعامل و هم‌افزایی نهادهای مسؤول در این زمینه ضرورت دارد.

نگاه جزیره‌ای در حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی ناکارآمد است/ اقدامات هماهنگ برای توزیع سوخت در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: ‌پیش‌بینی شرایط خاص در جامعه و آماده باش برای مواجهه با حوادث خاص مستلزم اتخاذ تدابیر مشخص و مدون است.
 
وی با اشاره به مشکلات ناشی از برودت هوا در تامین انرژی مورد نیاز، افزود: همه تلاش ما در مدیریت مصرف بهینه انرژی این است که به‌گونه‌ای امور را پیش ببریم که قطعی انرژی پیش نیاید و در عین حال تولید هم متوقف نشود.
 
ذاکری گفت: فرهنگ‌سازی از الزامات مدیریت مصرف بهینه انرژی و تحقق آن نیازمند هم‌افزایی و اهتمام مضاعف رسانه‌هاست.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: نگاه جزیره‌ای در حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی ناکارآمد بوده و تعامل و هم‌افزایی نهادهای مسؤول در این زمینه ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به انجام اقدامات هماهنگ برای توزیع سوخت در مناطق مختلف استان، بر لزوم آماده کردن اماکن عمومی برای استفاده مردم در شرایط خاص و اضطراری تاکید کرد.
 
ذاکری با بیان اینکه تلاش می کنیم با انجام پیش‌بینی‌های لازم مجموعه وزارت نیرو و مردم را در مصرف بهینه انرژی کمک‌ کنیم، یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه نیز در راستای تسهیل رفاه مردم در روزهای سرد است.
 
وی با تاکید بر اینکه هرگونه قطعی احتمالی برق و گاز در بخش صنعت با اطلاع‌رسانی قبلی باید انجام گیرد، تصریح کرد: قطعی برق و گاز در این شرایط به معنای سلب امتیاز از مشترک نیست، بلکه اقدامی در راستای مدیریت مصرف انرژی تا بازگشت به شرایط عادی است.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها نیز متذکر شد: بدیهی است که با توجه به هزینه و بار مالی دانشگاه‌ها، تعطیلی در این حوزه معطوف به بخش اداری و تاکید بر تداوم برگزاری امتحانات آنهاست.
 
وی همچنین بر لزوم نظارت جدی بر نحوه عملکرد سیستم گرمایشی ادارات و سازمان.ها و مراکز آموزشی تاکید کرد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه بر آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و نظامی و انتظامی و عملیاتی تا تداوم وضعیت جوی استان تاکید کرد و گفت: بر اساس گزارش هواشناسی تا پایان هفته، دمای هوا افزایش خواهد یافت، اما توده هوای سرد پایدار خواهد بود.
 
محمدباقر هنربر با قدردانی از همکاری صمیمانه مردم در مصرف بهینه انرژی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه تلاش زیادی کردند و ادامه این روند ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به برودت هوا و نفوذ هوای سرد، در راستای مدیریت بهینه مصرف حامل‌های انرژی مقرر شد، اعضای ستاد بحران برای مدیریت شرایط و تامین مواد گرمازا و سوخت آمادگی کامل داشته باشند.
 
حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی هم با تاکید بر وحدت عمل نیروهای امدادی تحت فرماندهی ستاد مدیریت بحران استان، بیان داشت: آمادگی کامل برای مواجهه با شرایط افت فشار گاز در مناطق استان داریم.
 
در این جلسه بر آمادگی بسیج با هماهنگی سازمان‌های امدادی برای هر نوع کمک رسانی به مردم و لزوم کاهش فعالیت سیستم گرمایشی ادارات تاکید شد.
 
همچنین اعلام شد، طی دیروز گاز ۴۷ واحد در سطح استان به دلیل بی توجهی به هشدارهای کاهش فعالیت سیستم گرمایشی قطع شد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول