اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

قهرمان کشتی المپیک در 84 سالگی درگذشت

یانوش وارگا قهرمان المپیک و جهان در سن 84 سالگی در بوداپست مجارستان درگذشت.

قهرمان کشتی المپیک در 84 سالگی درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، اسطوره کشتی مجارستانی دو بار قهرمان جهان، دو بار قهرمان اروپا و یک سرهنگ بازنشسته ارتش بود.

وارگا در 21 اکتبر 1939 در آبونی متولد شد، جایی که اصول اولیه این ورزش را آموخت و سپس کار بی نظیر خود را در نیروهای مسلح بوداپست هونود به پایان رساند.

در تشک، او با نظم و انضباط خود، استقامت و هیکل فوق‌العاده مشخص شد و در مجموع ده مدال مسابقات جهانی از جمله پنج مدال طلا کسب کرد.

او یکی از شش کشتی گیر مجارستانی است که می تواند خود را قهرمان المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی اروپا بخواند.

او که یکی از بهترین ها در سبک های یونانی و آزاد محسوب می شود، اولین عنوان قهرمانی جهان خود را با دنده شکسته در سال 1963 پس از کسب نقره و برنز در سبک آزاد به ترتیب در سال های 1961 و 1962 به دست آورد.

او در مسابقات جهانی 1967 در وزن 57 کیلوگرم نقره گرفت و در بازی های المپیک 1968 مکزیکوسیتی در کنار بهترین دوستش ایستوان کوزما به بالای سکو صعود کرد.

دومین مدال طلای او در مسابقات جهانی در سال 1970 به دست آمد که او در وزن 57 کیلوگرم در ادمونتون کانادا قهرمان شد. او در مسابقات جهانی 1971 در صوفیه بلغارستان کار خود را با برنز به پایان رساند.

وارگا پس از دوران ورزشی خود به تشک پشت نکرد و به عنوان سرمربی هونود بوداپست و تیم ملی نوجوانان کار کرد. علاوه بر این او به عنوان یک داور بین المللی نیز فعالیت می کرد.

درگذشت وارگا توسط وزارت دفاع ملی، گارد ملی مجارستان، کمیته المپیک مجارستان، فدراسیون کشتی مجارستان و زادگاهش، آبونی، سوگواری شد و مراسم تشییع وی با افتخارات نظامی برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول