اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز یخبندان 5 روزه در انگلیس

با ورود یک جبهه هوای سرد در بریتانیا، یخبندان زیر صفر درجه در سراسر این کشور که به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت،‌آغاز شده و احتمال کاهش دما تا زیر 10 درجه وجود دارد.

آغاز یخبندان 5 روزه در انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ورود یک جبهه هوای سرد به بریتانیا، دمای هوا در سراسر این کشور به زیر صفر درجه کاهش یافت و کارشناسان هواشناسی در این کشور،‌ وقوع طوفان‌های برفی و یخبندان و کاهش دما تا زیر 10 درجه سانتی‌گراد در طی روزهای آینده را پیش‌بینی کردند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در این خصوص گزارش کرد، مردم انگلیس صبح امروز در حالی از خواب بیدار شند که ورود یک جبهه هوای بسیار سرد، دمای هوا در این کشور را به شدت کاهش داد و آغاز یک یخبندان زیرصفر درجه پنج روزه بود که احتمالاً دمای هوا را به زیر 10 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داد.

 

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی انگلیس در خصوص احتمال هرج و مرج در سفرها به واسطه شرایط نامساعد جوی و شرایط نامطلوب جاده‌ها هشدار داد و اکثر مناطق بریتانیا تحت هشدار آب‌وهوایی زرد مرتبط با بارش برف و تگرگ قرار گرفت.

آن طور که در گزارش دیلی‌میل آمده است، بخش‌های شمالی «ولز» و «اسکاتلند» و جنوب شرقی و شمال انگلستان بیشترین شاهد بارش برف خواهد بود و مناطقی مانند کنت، نورثامبرلند، کارلایل و فالکرک سفیدپوش خواهند شد.

از طرف دیگر، بارش سنگین باران نیز به وقوع سیلاب در یورک منجر شده است به طوریکه تصاویری که نیمه شب گذشته از این منطقه گرفته شده است، خانه‌ها و مغازه‌ها و فروشگاهها در امتداد رود اوز را در حالیکه در آب غوطه‌ور شده‌اند، نشان می‌دهد.

گزارش هواشناسی انگلیس نشان می‌دهد که «لندن» در نیمه شب و صبح امروز از بارش شدید برف در امان بوده است اما دمای هوا در این شهر رو به کاهش است و پیش‌بینی هوا نشان می‌دهد که تا صبح فردا (سه‌شنبه) دمای هوا در پایتخت انگلیس به منفی دو درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنین حکایت از بارش برف در جنوب انگلستان دارد و دمای هوا در این منطقه تا صبح فردا به منفی پنج درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

طبق این گزارش، برف و یخبندان در انگلیس به هرج و مرج در رفت و آمد در کنت منجر شده است و گزارش‌هایی از وقوع تصادفات در این منطقه به واسطه یخبندان منتشر شده است.

پایان پیام/م/ ت 47

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول