اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

میراث شوم روحانی برای دولت سیزدهم/ رسانه‌‌های ضدایرانی از خوشحالی مردم عصبانی شدند

ضعیف نشان دادن نقاط قوت کشور مسأله‌ای است که این روزها رسانه‌های ضدانقلاب و دنباله روهای آنان در بعضی رسانه های داخلی و اصلاح طلب در پیش گرفته‌اند.

میراث شوم روحانی برای دولت سیزدهم/ رسانه‌‌های ضدایرانی از خوشحالی مردم عصبانی شدند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: در روزهای اخیر با بارش برف و سفید پوش شدن بسیاری از شهرهای کشورمان، موجی از شور و شعف همگانی بین مردم ایجاد شده و این بار به بهانه برف فضایی از شادی کشور را دربرگرفته است.

در بین خوشحالی سراسری مردم از بارش نعمت های الهی با افت شدید دما و بارش برف در استان های کشور مصرف زیاد گاز باعث شد تا طی اطلاعیه هایی دولت، مردم را به مصرف درست گاز خانگی دعوت کند که خللی در گازرسانی برای همه نقاط کشور ایجاد نشود. وضعیتی که دمای ۴۱۳ شهر را زیرصفر برده، مشهد و فریمان را به منفی ۲۰ و منفی ۲۸.۶ رسانده و تهران را هم با بارش‌های پشت هم برف و دمای زیرصفر بی‌نصیب نگذاشته است.

در این بین باز هم عده ای با فضاسازی سعی در ایجاد افکاری اشتباه در جامعه داشتند و برف و بوران های شدید را در کشور عاملی بر ناکارآمدی قلمداد کردند. این افراد در رسانه‌های اصلاح طلب زمستان ایران را با زمستان سخت اروپا مقایسه کرده و بر اساس این قیاس سعی در تخریب دولت دارند، در صورتی که در اروپا علاوه بر اینکه هزینه های انرژی چندین برابر شده و در بسیاری از مناطق اروپایی مردم به گرم کردن خود با هیزم و حتی خاکستر گربه روی آورده اند و تعداد زیادی جان خود را از دست داده‌اند ولی همه این‌ها، ظاهراً به چشم رسانه‌های اصلاح طلب نیامده است.

 

 

زمستان سخت از زبان خود اروپایی‌ها

اگر نگاهی به خود رسانه های اروپایی بیندازیم، معنای واقعی زمستان سخت را بهتر متوجه خواهیم شد؛ دیلی میل در گزارشی گفته است؛ تا اینجا در زمستان سخت تعداد 39 نفر از شهروندان آمریکا فوت کرده‌اند، یکی از رسانه‌های آلمانی هم گفته؛ آلمان برای تامین نیازی انرژی خود علاوه بر راه اندازی مجدد نیروگاههای هسته ای قدیمی و برداشت زغالسنگ از معادن که با اعتراضات روبرو شده واردات زغالسنگ رو هم افزایش داده بطوری که میزان وارداتش از کلمبیا بیش از 2.5 برابر شده است.

 

 

طبق تحلیل آماری که هفته نامه بین المللی «اکونومیست» هم انجام داده است تعداد افرادی که در زمستان امسال در اروپا به دلیل «کمبود انرژی» جان خود را از دست خواهند داد، بیشتر از کسانی خواهد بود که در جنگ اوکراین در میدان نبرد کشته شده‌اند. روزنامه «تاگس شاو» آلمان هم در مطلبی با اشاره به گران شدن قیمت گاز در اروپا می‌نویسد: «انگلیس در حال تجربه بدترین موج اعتصابات در چند دهه اخیر است. برای اولین بار، ده‌ها هزار‌پرستار در بیمارستان‌های سراسر این کشور نیز کار خود را تعطیل می‌کنند. آنها خواهان دستمزد بالاتر و شرایط کاری بهتر هستند.»

اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف یا تمسخر و خود تحقیری!

حال با نگاه به زمستان سخت اروپا نگاهی به وضعیت واقعی ایران در زمستان فعلی می‌اندازیم؛ مصرف گاز ایران با روزانه 850 میلیون متر کعب تقریباً معادل با ۳۰ کشور اروپایی یا نصف کل اروپاست البته با قیمتی که نسبت به اروپا تقریباً هیچ است. گاز خانه‌های ایرانیان حتی تا روستا‌های دوردست جزو مطمئن‌ترین اجزای زندگی آنهاست که کمتر به قطع و قیمت آن فکر می‌کنند تا جایی که ایران هم جزو دو کشور اول پرمصرف گاز در جهان است و هم اولین کشور اسراف‌کننده گاز!

گندِ گازی زنگنه؛ میراث شوم روحانی به دولت سیزدهم

یکی از مشکلاتی که در زمستان فعلی ایران گریبان گیروزارت نفت دولت رئیسی شده مشکلی بود که مثل خیلی از مسائل دیگر از دولت قبل به یادگار مانده بود؛ این مشکل انحلال شرکت ذخیره سازی گاز در دولت روحانی بود که کارشناسان حوزه انرژی از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ناترازی و اختلال در شبکه گاز در زمستان فعلی یاد می‌کنند.

در ایران حدود ۹۰ درصد از گاز کشور در مناطق جنوبی تولید می‌شود و این در حالی است که ۸۰ درصد از مصرف در مناطق شمالی کشور صورت می‌گیرد. در شرایط عادی ۲ تا ۳ روز زمان لازم است تا گاز تولید شده در جنوب به دست مصرف‌کننده در شمال برسد. با سرد شدن هوا و استمرار آن، سرعت در انتقال گاز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. 

در همین راستا و پس از انحلال شرکت ذخیره سازی گاز در روزهای اخیر دیدیم که برخی نقاط شمالی و شمال شرقی کشور با مشکل افت فشار گاز روبرو بوده که به خوبی می‌توان فهمید، تعطیلی پالایشگاه های ذخیره سازی گاز، یکی از دلایل مهم افت فشار گاز در برخی نقاط شمالی ایران بوده است.

تسویه حساب رسانه‌های معاند و اصلاح طلب از افت موقت فشار گاز  

مسئله ای که این روزها به نوعی با هر بارش برف و شادی مردم تبدیل به خط خبری رسانه های ضد انقلاب و دنباله روهای آنان در بعضی رسانه های داخلی و اصلاح طلب شده‌است؛ دقیقا ضعیف نشان دادن نقاط قوت کشور است، و قطعی موقت و چند ساعته و افت فشار در بعضی از شهرهای ایران را دست‌آویز مطامع سیاسی خود کرده و بر اساس آن موجی از پمپاژ اخبار نا امید کننده را به راه می‌اندازند.

در مباحث این رسانه های ضد ایرانی هیچ گاه گزاره ای از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران مشاهده نمی‌شود و ظاهراً بازخوانی تاریخ هم جایی در اخبارشان نسبت به موضوعات ندارد، به طور مثال کشوری که روزی در آن قبل از انقلاب اسلامی روی هم رفته 1100 کیلومتر خط لوله کشی گاز وجود داشت و خیلی از مناطق کشور حتی نمی‌دانستند گاز چیست! در سال‌های بعد از انقلاب فقط خطوط لوله کشی گاز به 34000 هزار کیلومتر رسید و تا دورافتاده ترین روستاهای استان خراسان جنوبی هم از نعمت گاز بهره مند شدند.

 

کشور ایران در سال‌های گذشته زمستان ها و سرماهای زیادی را در راحت ترین حالت ممکن پشت سر گذاشته و مردم شاهد کمترین تلفات و سختی در فصل زمستان بوده‌اند، اما دقیقا در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و در فصل زمستان و به گواه تاریخ؛ افراد زیادی از مردم بخاطر نبود جاده و وسایل گرمایشی و امکانات و گیر کردن در بهمن فوت کرده و خیلی‌ها ناپدید شدند که در روزنامه های آن زمان به این موضوع به کرات اشاره شده است.

در پایان جدا از مسئله عملیات روانی ای که رسانه‌های ضد ایرانی و اصلاح طلب در موضوع گاز در پیش گرفته‌اند، موضوع اصلاح الگوی مصرف و عدم اسراف مردم ایران در استفاده از نعمات الهی مثل نفت و گاز است که اتفاقاً این فرهنگ عدم اسراف و الگوی مصرف درست قبل از اینکه در کشورهای اروپایی وجود داشته باشد، جزو اصول اولیه فرهنگ ایرانی اسلامی مردم ایران از قرن‌ها پیش بوده است.

پایان پیام/ ت 9

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول