اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

عزت و غرور ملی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، همزمان با ۲۶ دی ‌سالروز خروج محمد‌رضا پهلوی از ایران؛ حکومت پهلوی را حکومتی وابسته به بیگانگان دانست و عزت و غرور ملی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد.

عزت و غرور ملی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مخالفت امام خمینی (ره‌) با طرح ننگین کاپیتولاسیون از مهمترین عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بود، گفت: به تعبیر امام خمینی (‌ره‌) «تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان با هر کس‌ که با آنها وابستگی داشت از هر جنایتی که در ایران انجام دهند، مصون هستند! دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد! ملت ایران را از سگ‌های امریکا پست‌تر کردند.

وی افزود: اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند و اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد! (‌4 آبان 1343).»

وی با تاکید به سخنان امام خمینی (ره‌) مبنی بر اینکه عظمت ایران با طرح کاپیتولاسیون در زمان پهلوی در هم شکسته شد تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه تنها این ننگ تاریخی را پاک کرد بلکه غرور و عزتی به ملت ایران اعطا کرد که در طول تاریخ سابقه ندارد.

اسلامی ادامه داد: طی چند قرن اخیر ابتدا کشور انگلستان و سپس آمریکا به عنوان قدرت برتر استعماری تمام منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را تحت نفوذ و سلطه خود داشته‌اند و حکام محلی بدون اجازه آن‌ها آب هم نمی‌خوردند، اما جمهوری اسلامی نه تنها این قاعده را بر هم زد که بار‌ها آن‌ها را در همین منطقه خلیج فارس تحقیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز بزرگترین مانع استکبار جهانی در منطقه و جهان است؛ افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که پایگاه آمریکایی‌ها، هواپیمای گلوبال هاگ آن‌ها را هدف قرار داده، اما آن‌ها جرات پاسخ‌گویی و رویارویی با ایران اسلامی را نداشته‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش ها‌ی دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه منشاء این عزت الهی است؛ عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه اصول ارزشمند اسلامی و الهی و مکتب عاشورایی امام حسین (ع) شکل گرفته و همین مساله سبب ساز ایمان قوی آن بسیجی دریا دل می‌شود تا از یک قایق تندرو سپاه برای ناو آمریکایی تا بن دندان مسلح آمریکایی خط و نشان بکشد و او را از منطقه دور کند.

اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن امروز تاکتیک و شیوه خود را در برابر جمهوری اسلامی تغییر داده است، اظهار کرد: اقتدار ایران اسلامی امروز دشمن را از رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی بر حذر داشته و این مساله باعث شده تا دشمن با استفاده از جنگ رسانه‌ای درصدد ایجاد آشوب و نا امنی در کشور باشد که باید در برابر این تاکتیک جدید دشمن هوشیار باشیم و با معرفی دستاورد‌های ارزشمند نظام اسلامی توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول