اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد گرمخانه در شهرهای خراسان رضوی توسط جمعیت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از ایجاد گرمخانه در مناطقی از مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی برای مواجهه با بحران سرما و قطع گاز خبر داد.

ایجاد گرمخانه در شهرهای خراسان رضوی توسط جمعیت هلال‌احمر

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن ذاکریان اظهار کرد: اقدامات و خدمات جاده‌ای به مردم کمک به حادثه دیدگان گرفتارشده در برف و یخبندان، تصادفات زنجیره‌ای و درراه ماندگان بیشترین بخش امدادرسانی هلال‌احمر طی این چند روز بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت به ۴ هزار و ۵۰۵ خانوار با ١۵۵ تیم عملیاتی امدادرسانی شد که نتیجه آن ۶٢۶ مورد اسکان اضطراری بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی ادامه داد:با توجه به‌شدت سرما و برودت هوا در این مدت ١٢٩ بسته ماده غذایی ٢۴ساعته و ٧٢ ساعته در روستاهای صعب‌العبور و بین افراد گرفتار در برف توزیع شد.

ذاکریان تصریح کرد: به دنبال گستردگی قطع گاز در مناطق تربت‌جام و برخی از مناطق مشهد با همکاری سایر دستگاه‌های استان اقدام به ایجاد مراکز گرم‌خانه‌ در سطح شهرها و روستاها کردیم تا اگر خانواده‌هایی به دلایل مختلف سوخت جایگزین در منازل ندارند و یا در هوای سرد امکان ماندن در منازل ندارند به این محل‌ها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: توصیه اکید ما اولاً صرفه‌جویی و ثانیاً تدبیری برای سوخت جایگزین داشته باشند و کرسی برقی یا چراغ‌هایی با افت فشار کم تدبیری برای جایگزینی سیستم گرمایش وجود داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی تأکید کرد: زنان باردار، افراد کهن‌سال، کودکان و افراد بیمار در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و چنانچه مجبور به سفر شدند حتماً لباس گرم، مواد غذایی، شارژ موبایل، سوخت و اقلام مایحتاج را برای چند ساعت داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه و رسیدن نیروهای امدادی دچار بحران نشوند.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول