اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام جنگنده روس در واکنش به پرواز خلاف قاعده هواپیمای جاسوسی آلمان

روسیه یک جنگنده خود را برای پاسخگویی به پرواز خلاف قاعده یک هواپیمای شناسایی آلمانی بر فراز دریای بالتیک فرستاد.

اعزام جنگنده روس در واکنش به پرواز خلاف قاعده هواپیمای جاسوسی آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مرکز کنترل دفاع ملی»، وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، نیروی هوایی یک فروند جنگنده سوخو Su-۲۷ را برای اسکورت یک هواپیمای شناسایی آلمانی «اوراین» که در دریای بالتیک به مرز روسیه نزدیک می‌شد اعزام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق اعلام این مرکز،‌ واحد کنترل حریم هوایی روسیه امروز ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ۱۴۰۱) هدفی هوایی که بر فراز دریای بالتیک به مرزهای روسیه نزدیک می‌شد را شناسایی کرد. یک فرونده جنگنده سوخو Su-۲۷ نیروهای دفاع هوایی ناوگان بالتیک ارتش روسیه با هدف شناسایی و ممانعت از نفوذ این هواپیما اعزام شد.

در بیانیه این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه تصریح شد: «خدمه این جنگنده روس این هدف هوایی را به عنوان هواپیمای گشت‌زنی اوراین R-۳C نیروی دریایی آلمان شناسایی و آن را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند. جنگنده روس بعد از تغییر مسیر این هواپیمای نظامی خارجی در جهت دوری از مرزهای روسیه، به پایگاه خود در خانه بازگشت. نقض مرزهای رسمی روسیه مجاز نیست.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پرواز این جنگنده روس با رعایت سفت‌وسخت قوانین بین‌المللی مربوط به استفاده از حریم‌ هوایی برفراز آبهای بی‌طرف بدون عبور از مسیرهای هوایی و یا نزدیکی خطرناک به هواپیمای یک دولت خارجی صورت گرفت.

روز جمعه ۲۳ دی ائتلاف ناتو اعلام کرد قصد دارد از فردا سه ‌شنبه یک ناوگان از هواپیماهای جاسوسی مدل «آواکس» خود را با هدف رصد فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین و منطقه، در رومانی مستقر کند.

در ماه‌های گذشته حریم هوایی آبهای دریاهای بالتیک و سیاه بارها صحنه پروازهای خلاف قاعده هواپیماهای جاسوسی و نظامی اعضای ناتو نظیر انگلیس، آمریکا، آلمان و نروژ بوده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول