اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ حزب اردوغان به دمشق: ترکیه در سوریه اشغالگر نیست

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، به دمشق که توافق با آنکارا را منوط به توقف اشغالگری و پایان دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام می‌کند، پاسخ داد.

پاسخ حزب اردوغان به دمشق: ترکیه در سوریه اشغالگر نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب حاکم «عدالت و توسعه» در ترکیه، به مطالبه دمشق مبنی بر پایان «اشغالگری ترکیه در سوریه» واکنش نشان داد.

به اعلام شبکه ترکی «TRT»، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در یک نشست خبری تاکید کرد که کشورش «یک نیروی اشغالگری در سوریه نیست. تهدید نخست و حقیقی سوریه، سازمانهای تروریستی هستند نه ترکیه».

وی تاکید کرد: ترکیه از همان آغاز به وحدت و یکپارچگی کشور سوریه می‌گذاشت..در صورت تکمیل مقدمات و تدارکات لازم، وزرای خارجه دو کشور برای از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک و سیاسی دیدار خواهند کرد».

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه بر ضرورت توسل به روند سیاسی تاکید کرد و گفت: «آنچه باید در سوریه انجام شود، حرکت رو به جلو در روند سیاسی است تا با سازمان‌های تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کنند، مبارزه شود».
این در حالی است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، در دیدار اخیرش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود: «دمشق به گفت‌وگو با ترکیه ادامه نخواهد داد مگر اینکه هدفش پایان دادن به اشغالگری و توقف حمایت از سازمان‌های تروریستی باشد».

رئیس‌جمهور سوریه در استقبال از فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه نیز تاکید کرد: «دیدارهای سه‌جانبه سوریه، روسیه و ترکیه باید بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی بین دمشق و مسکو باشد».
«رجب طیب اردوغان» پنجم دسامبر گذشته خبر داد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برگزاری نشست بین رهبران ترکیه، سوریه و روسیه را پیشنهاد داده است. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول