اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده کل «قسد»: پیش‌بینی می‌کنیم ترکیه در ماه فوریه به کوبانی حمله کند

فرمانده شبه نظامیان کُرد سوریه (قسد) با بیان اینکه تلاش‌های روسیه برای میانجیگری میان آنکارا و دمشق به موفقیت نخواهد انجامید، گفت که پیش‌بینی می‌کند ترکیه در ماه فوریه به شهر کوبانی حمله کند.

فرمانده کل «قسد»: پیش‌بینی می‌کنیم ترکیه در ماه فوریه به کوبانی حمله کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مظلوم عبدی» فرمانده کل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در گفت‌و‌گو وبگاه «المونیتور» پیش‌بینی کرد که ترکیه در ماه فوریه سال جاری میلادی به شهر کوبانی حمله کند.

فرمانده قسد با بیان اینکه آن‌ها تهدیدات ترکیه را «جدی» می‌گیرند، پیش‌بینی کرد که آنکارا در ماه فوریه به شهر کوبانی که برای کُردها یک نماد به شمار می‌آید، حمله کند. مظلوم عبدی تهدیدات ترکیه را ناشی از تلاش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای «جلب حمایت ملی‌گرایان تندرو در ترکیه همزمان با نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری» در این کشور دانست.

عبدی بخش دیگری از اظهارات خود به موضع آمریکا در قبال تهدیدات ترکیه پرداخت و خاطرنشان کرد که واشنگتن با هرگونه عملیات ترکیه مخالفت است؛ اما تداوم تهدیدات ترکیه «نشان می‌دهد که تلاش‌های آمریکا کافی نیست و آن‌ها باید کارهای بیشتری انجام دهند.»

وی اضافه کرد: «همه طرف‌ها باید در نظر بگیرند: ما صلح می‌خواهیم. اگر در معرض حمله قرار بگیریم، با تمام قدرت خواهیم جنگید. ما مصمم هستیم تا پایان مقاومت کنیم.»

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه همچنین به همگرایی آنکارا و دمشق با میانجیگری مسکو اشاره کرد و گفت که روسیه «تلاش دارد مشکلات موجود در سوریه را از طریق ایجاد یک فرایند مذاکراتی میان ترکیه و نظام سوریه حل و فصل کند؛ اما با این وجود، من اعتقاد ندارم که چنین تلاش‌هایی به موفقیت بیانجامد.»

مظلوم عبدی خاطرنشان کرد که دولت سوریه از مطالبات خود که مهم‌ترین آن خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور و عدم حمایت از معارضان باشد، کوتاه نخواهد آمد. عبدی در عین حال مدعی شد که دولت سوریه به خواسته‌های ترکیه در خصوص مبارزه با آنچه «اداره خودمختار شمال شرق سوریه» (روژاوا) خوانده می‌شود، پاسخ مثبت نخواهد داد زیرا ابزاهای این کار موجود نیست و شرایط برای چنین طرحی مساعد نمی‌باشد.

فرمانده کل قسد در ادامه گفت که تمایل دارد «روابط مسالمت‌آمیزی» میان آنکارا و شبه‌نظامیان کُرد برقرار شود و آن‌ها -نه در حال حاضر و نه در آینده- مقاصد خصمانه علیه ترکیه  ندارند.»

عبدی بیان کرد که شبه‌نظامیان کُرد و روژاوا برخلاف ادعاهای آنکارا «تهدیدی برای ترکیه و امنیت ملی آن نیستند.» او همچنین فاش کرد که قسد و مقامات ترکیه در زمینه‌ نظامی و دیپلماتیک با یکدیگر گفت‌و‌گو داشته‌اند؛ اما زمانی که دولت ترکیه تصمیم گرفت به فرایند صلح با «عبدالله اوجلان»، «پ.‌ک‌.ک» و «حزب دموکراتیک خلق‌ها» پایان دهد و جنگ با پ.‌ک.ک را در سال ۲۰۱۵ آغاز کند، به دشمن قسد تبدیل شده است.

او دربخش پایانی اظهارات خود همچنین با اشاره به همکاری پ.‌ک‌.ک و قسد در سال‌های گذشته، گفت که ترکیه نباید کُردهای سوریه را به علت شکست گفت‌وگوهای صلح با پ.‌ک.ک بازخواست کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول