اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: تحریم روسیه باعث افزایش قیمت جهانی سوخت شد

رئیس جمهور روسیه با اشاره به افزایش ۲ درصدی تولید نفت این کشور علی‌رغم تحریم‌های غرب، گفت مجموعه صنایع نظامی روسیه نیز سرعت جدی گرفته‌اند.

پوتین: تحریم روسیه باعث افزایش قیمت جهانی سوخت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) از رشد اقتصاد روسیه باوجود اعمال تحریم‌های گسترده توسط غرب علیه این کشور خبر داد.

پوتین طی سخنرانی در یک همایش اقتصادی گفت: «تحریم‌های اعمال شده علیه ما، باعث افزایش قیمت سوخت در سطح جهانی شده است. با وجود تحریم‌ها، اما تولید نفت [روسیه] حدود ۲ درصد افزایش یافت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه کار پاره‌وقت و مشکلات دستمزد در برخی مناطق همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: «وظیفه [دولت] در سال جاری حفظ روند مثبت در توسعه اقتصاد است زیرا افزایش نرخ رشد برای مجموعه کشاورزی و دیگر صنایع مهم است».

رئیس جمهور روسیه با پیشنهاد گفتگو درباره شاخص‌های اصلی اقتصاد روسیه و بازارهای جهانی، توضیح داد: «پویایی اقتصاد روسیه در سال گذشته مثبت بود، تولید ناخالص داخلی در ۱۱ ماه، ۲.۱ درصد کاهش یافت و تا پایان سال ما انتظار داریم که این رقم به ۲.۵ درصد برسد».

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه تورم در روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱.۹ درصد بود، تصریح کرد: «البته تورم مستقیماً بر درآمد شهروندان تأثیر می‌گذارد و باید به افزایش ملموس درآمد روس‌ها برسیم».

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، وی همچنین افزود که مجموعه صنایع نظامی روسیه سرعت جدی گرفته و برخی شرکت‌ها شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه تولید گاز طبیعی در این کشور طی سال گذشته میلادی ۱۱.۸ درصد کاهش داشت، اما اعلام کرد که به دلیل افزایش بهای جهانی گاز، کمپانی‌های تولیدکننده روس نیز سود خوبی به‌دست آوردند.

پوتین پیش از این نیز با بیان اینکه وضعیت در برخی مناطق از سرزمین‌های ملحق‌شده دشوار است، گفته بود مسکو به توسعه پتانسیل دفاعی و تامین کامل نیازهای نیروهای مسلح ادامه می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول